Hej
Vi håller på att planera för nytt hus. Ekonomin har jag börjat lägga upp i Excel men... varför uppfinna hjulet?

Någon som känner ett bra gratis program som går att anvönda för budget och uppföljning av husbygge.
 
S
Vill du göra det avancerat så finns det några gratis versioner av redovisningsprogram typ Bokio mfl. Har aldrig testat dem själv utan hålt mig till Fortnox och Visma som kostar en slant. Dessa kan du dock inte göra kalkyler med, utan det får du köra i något vid sidan av.

Vill du inte behöva uppfinna hjulet igen så hade jag kört med excel, en flik per kalkyl och en där du ”bokför” in faktiska kostnader. Allt och lite till går att göra med excel så leta istället upp någon snygg budgetmall eller liknande på nätet och anpassa den efter dina önskemål.

Med hjälp av Google hittade jag nedan länk, ladda ner och se om den går att modifiera efter dina behov

https://www.byggahus.se/ekonomi/kalkyl-fr-lsvirkesbygge
 
  • Gilla
såfint
  • Laddar…
Jo.. Allt går med excel. Har arbetat på företag som haft all ekonomi i Excel. Baksidan var att det tog en heltidsanställd att hålla ordning på Excel.

Det som intresserar mig mest är uppföljning och prognos.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.