Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Jag är hantverkare, om än anställd.
Polaren stod och byggde en lastbil som skulle fotograferas, jag såg att han behövde hjälp. Efter 5 veckor och 40 timmar övertid (OBS utan att ens blivit tillfrågad om jag skulle hjälpa till) så säkerställde jag operationen med att själv ansvara för bärgning och placering i fotostudion. Den sena fredagskvällen blev jag belönad med ett "Din lata jävel". Det kändes sådär..... Hoppas jag är ensam om att bli behandlad sådär.
Va?
 
N nybyggarn3 skrev:
Va?
Sorry, OT...
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Sorry, OT...
Ingen fara för mig. Förstod inte det du skrev.
 
MarcusRask MarcusRask skrev:
Jag har fått offert på ny brunn flytspackling samt matta väggar och golv. 25k. Det är ändå drägligt
hade du plastmatta innan och skulle kakla nu, eller skulle du sätta plastmatta nu igen och fick ett pris på 200k för plastmatta? För det låter ju helt sjukt dyrt..
 
S
Spännande tråd det här.
När någon skapar en tråd om att deras renovering dragit iväg rejält i pris så är byggahusarna snabbt där och påpekar hur dumt det är att inte se till att få ett fast pris.

Nu är offerterna för dyra och nu låter det ”det måste ju vara mycket billigare att ta det på löpande”

jag kan lova dig att om du tar det på löpande och det blir dyrt så kommer folk likförbannat säga att du är dum som tog det på löpande.

:cool:
 
  • Gilla
Viktor.J och 1 till
  • Laddar…
J
S SueCia skrev:
Spännande tråd det här.
När någon skapar en tråd om att deras renovering dragit iväg rejält i pris så är byggahusarna snabbt där och påpekar hur dumt det är att inte se till att få ett fast pris.

Nu är offerterna för dyra och nu låter det ”det måste ju vara mycket billigare att ta det på löpande”

jag kan lova dig att om du tar det på löpande och det blir dyrt så kommer folk likförbannat säga att du är dum som tog det på löpande.

:cool:
Vilket ju också stämmer. Det är inget motsatsförhållande med det. Har man inte råd med några överraskningar väljer man fast. Det kostar en dock lite pengar att sova gott om natten. Lite som med rörliga eller fasta lån. Det dyrare är en försäkring, både för kund som byggare.
 
J Jocke Best skrev:
Vilket ju också stämmer. Det är inget motsatsförhållande med det. Har man inte råd med några överraskningar väljer man fast. Det kostar en dock lite pengar att sova gott om natten. Lite som med rörliga eller fasta lån. Det dyrare är en försäkring, både för kund som byggare.
tror han menar att vad man än väljer så finns det många här som anser det är fel.
 
J
Viktor.J Viktor.J skrev:
tror han menar att vad man än väljer så finns det många här som anser det är fel.
Samma överallt. Men visst det är många som alltid vill ha rätt. Många surkartar på forumet med. Men så är det mer mycket. Fråga en snickare vad den tycker om en annan snickares arbete. Det är alltid dåligt:cool:
Men rörligt eller fast är två sidor av samma mynt. Man får ju aldrig veta hur det blivit om man valde det andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.