Okej så hantverkarna gud glömde monterade hela köket och satte inte in hyllorna i hörnskåpet. Vilket man ska göra innan man monterar hörnskåpet.... Ikea säger att det inte går att lösa utan att montera ner hela väggsektionen. Kan man lösa det på nåt sätt utan att montera ner väggskåpen ? Jag föreslog att man kan ta bort underdelen och sen sätta upp hyllorna underifrån. Men dom säger att sidorna och bakre sektionen lossnar då. Har ni några ideer ?
 
V
Är väl bara o göra på den metod som krävs.
 
Vad är det för skåp då. Bilder/länk?
 
lärjungen
KakanKakansson KakanKakansson skrev:
Okej så hantverkarna gud glömde monterade hela köket och satte inte in hyllorna i hörnskåpet. Vilket man ska göra innan man monterar hörnskåpet.... Ikea säger att det inte går att lösa utan att montera ner hela väggsektionen. Kan man lösa det på nåt sätt utan att montera ner väggskåpen ? Jag föreslog att man kan ta bort underdelen och sen sätta upp hyllorna underifrån. Men dom säger att sidorna och bakre sektionen lossnar då. Har ni några ideer ?
Jag anser att din idé absolut kan funka, men då får man montera fast botten med vinklar sen. Den sitter med träpluggar och/eller skruvar från sidorna skulle jag gissa, så dessa måste man kapa sönder. Därför behöver man någon form av möbelvinklar för att fästa bottenplattan igen. Dessa vinklar kommer dock att bli synliga. Sen är ju kruxet att botten troligen går sönder när man monterar loss den, så den får man nog ersätta med en ny. Skruvarna går nog att komma åt underifrån men inte pluggen.

Edit: lite bilder skulle inte skada. Lättare att bilda sig en uppfattning.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.