Jag är en civilinjenör med diploma från ett annat land och MBA utbilding från USA. Jobbar som avdelningschef på ett stort teknik företag i Stockholm. 48 år.
Jag har alltid varit intresserat i villabyggandet, tekniska moment, unika husdetaljer och mark lösningar och design, samt inredning. Jag har totalt renoverat (designade och ledde projektet) min villa i Stockholm, byggde ut åt fyra håll, anpassade tomtlössningar osv. Samlar design och tekniska ideer i många år och ritar själv med hand olika rumslösningar - "gamla stilen":) Alldrig använt ngn program.
Jag vill i framtiden jobba med light-arkitektur (inte konstruktör), designa villolösningar, leda renoveringsprojekt, vara kontrolansvarig. Jag vill lära mig regler och principer som gäller byggbrancher när man bygger eller renoverar villor och villa design. Skulle ni kunna tipsa om en bred utbildning som kan passa. Stort tack.
 
Tack Hans G2.
En ännu enklare fråga. Eftersom jag har byggt mitt hus och gåt igenom all moment som ingår i byggtekniken osv, finns det ngn lättare utbildning? I fall man vill inte satsa 3 år på en ambitousa studier? kan man ta det i form av olika kurser?...Tack igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.