Jag ämnar sätta upp svarta träbetongplattor med frästa spår i taket i mitt kommande hus (istället för målad och spacklad gips). Jag har hittat två liknande produkter och jag undrar om någon har erfarenhet av dessa?

FIBROTECH
finns hos unika väggar
som verkar vara samma som denna hos e-byggstore.

Svart träbetongplatta med frästa spår för takmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

eller motsvarande från troldtekt

TROLDTEKT
Svarta träbetongplattor med frästa spår installerade i ett snyggt, modernt hus med högt i tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fibrotech Barcode kostar ca 440 kr/m2 och enligt en offert från en återförsäljare av Troldtecht Svart Line kostar dessa ca 615 kr/m2.

Är troldtekt värt det högre priset och i så fall varför?
 
Vilka paneler blev det? Är det någon större utseendemässig skillnad mellan Troldtekt och Fibrotech?
 
M Mattepeee skrev:
Vilka paneler blev det? Är det någon större utseendemässig skillnad mellan Troldtekt och Fibrotech?
Jag tänker beställa fibrotech från treetops. Jag har bara sett fibrotechs variant i en byggbutik i göteborg. Så jag har inte haft möjlighet att jämföra dem. Huset har 3 månader kvar till färdigt.
 
E ezackrisson skrev:
Jag tänker beställa fibrotech från treetops. Jag har bara sett fibrotechs variant i en byggbutik i göteborg. Så jag har inte haft möjlighet att jämföra dem. Huset har 3 månader kvar till färdigt.
Ok, återkom gärna hur det blev!

Jag såg vad som verkar vara Troldtekt på något bolag som heter Akustikakuten (https://akustikakuten.se/troldtekt-line) för 329 kr/kvm, om man kollar manualdokumentet är det Troldtekts. De kallar det dock Träull Linjer och priset skiljer sig avsevärt från Bygghemma så jag vet inte om det är samma.
 
M Mattepeee skrev:
Ok, återkom gärna hur det blev!

Jag såg vad som verkar vara Troldtekt på något bolag som heter Akustikakuten ([länk]) för 329 kr/kvm, om man kollar manualdokumentet är det Troldtekts. De kallar det dock Träull Linjer och priset skiljer sig avsevärt från Bygghemma så jag vet inte om det är samma.
Det var ju ett bra alternativ med akustikakuten. Måste be om en ny offert för fibrotech. Det kostade också runt 300kr/kvm när jag kollade för några månader sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.