Hej!

Har nyligen flyttat till hus där följande beslag på vindsluckan saknas, någon som vet vad detta beslag kan heta? Har varit på diverse bygghandlare utan framgång.

Det är alltså någon slags metallbricka som saknas där mittenhålet är där manöverstången till vindsluckan förs in (fyrkantig spets). Ca 6cm brett totalt, vindsluckan är av fabrikat producta, NJ Lundh AB.

Tacksam för förslag.

Vägg med ett tomt fäste för vindslucka där en metallbricka saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har kollat på liknande beslag och det kanske får bli någonting i den stilen. Känns ju inte helt rätt så hade hoppats på ett specifikt namn för just detta, men kanske är för ”ovanligt”.

Gällande fönsterhandtaget så är det ju i stort sett samma princip ja, men som sagt tänkte att det finns en specifik produkt för detta.

Låter tråden ligga lite och hoppas på något annat tips, annars får det bli att vara lite påhittig :cool:
 
  • Gilla
maimitr
  • Laddar…
Jag hade testat att maila tillverkaren och fråga om du kan köpa därifrån. Om det är en gammal lucka kan du testa med någon annan, exempelvis Midmade.
 
Jag får prova att göra detta, företaget som gjort denna luckan hittar jag inte så provar en annan :)
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.