Vart får man tag på det? Finns det ens? Hittade 3-vägs men har inte sett 4-vägs.
 
Vet inte om de här är infällda orkar inte gå djupare i detta men ser iaf ut så på bilderna... Elektroskandia

Var enda man kunde hitta iaf om det inte duger med fyra europakontakter som kommer ut från sidorna..
 
Uttaget i länken kräver nog 2 stycken dosor bredvid varandra!?
 
Ja det kräver två dosor och även det 3-vägs jag hittade krävde två dosor såg jag nu. Men då får det nog bli så, hellre det än skarvdosor och liknande.
 
Kolla det där trvägsuttaget ordentligt. Jag har ett Elko 3vägsuttag. Det kräver en dubbeldosa, duger alltså inte med 2 enkla dosor.
 
Rent ekonomiskt är det väl mer gynnsamt med två dubbeluttag om man ändå behöver dubbla dosor.
 
Två dubbeluttag bredvid varandra är dock inte vidare snyggt.
 
ThomasLindgren skrev:
Två dubbeluttag bredvid varandra är dock inte vidare snyggt.
Men flytta isär dom då.

Infällt fyrdubbelt går inte i vanlig apparatdosa. Stiften från fyra schuckostiftproppar ryms inte inom 70 mm diameter.

De vi idag kallar infällda sticker trots allt ut en 15-20mm, ett ROT fyrdubbelt sticker ut ca 40 mm.

Jag har äkta infällda o-jordade i ett tak och de sticker ut bara 5 mm

Prototypen
 
prototypen skrev:
Men flytta isär dom då.

Infällt fyrdubbelt går inte i vanlig apparatdosa. Stiften från fyra schuckostiftproppar ryms inte inom 70 mm diameter.

De vi idag kallar infällda sticker trots allt ut en 15-20mm, ett ROT fyrdubbelt sticker ut ca 40 mm.

Jag har äkta infällda o-jordade i ett tak och de sticker ut bara 5 mm
Att flytta isär dem enbart för det estetiska verkar dumt då jag behöver fyra på samma ställe. Det finns ju uppenbarligen infällda fyrvägs, ska de anslutas via två dosor eller en dosa av annat format?
 
ska du ha runda jordade eller "platta" euro uttag?
 
pellefant skrev:
ska du ha runda jordade eller "platta" euro uttag?
Föredrar vanliga runda jordade.
 
ok, då går det inte med 4-vägsuttaget som vojma föreslog
 
pellefant skrev:
ok, då går det inte med 4-vägsuttaget som vojma föreslog
Nej men det som bara_hence föreslog bör ju funka. Frågan är bara vart man kan få tag på det. Jag får ju knappast handla av Elektroskandia.
 
Gå in på någon elfirma och hör om de kan beställa hem. Går säkert bra även om de kommer att lägga på någon krona på priset...


/V
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.