Tänkte bara kolla om någon upplever samma problem med sina XPI. När jag lyssnar på musik via bluetooth så sänks musiken efter kanske 10-15 sekunder. Pausar man och återupptar musiken så blir man typ döv, sen efter 10-15 sekunder samma låga nivå igen. Känns inte som detta är normalt.
 
B
Hej och välkommen till forumet.

Har inte exakt samma modell, men hade trådlösa hörlurar från Philips som betedde sig så när batteriet var på väg att ta slut. Kanske är det samma bristfälliga design...
 
testa med nya batterier om inte hjälper så är det garantibesvär.. har själv sånt par och dom funkar felfri
 
HogeN HogeN skrev:
testa med nya batterier om inte hjälper så är det garantibesvär.. har själv sånt par och dom funkar felfri
Har provat både laddningsbara och nya vanliga utan någon skillnad. Är gamla begagnade lurar så är nog kört med garanti.
 
Miklen Miklen skrev:
Tänkte bara kolla om någon upplever samma problem med sina XPI. När jag lyssnar på musik via bluetooth så sänks musiken efter kanske 10-15 sekunder. Pausar man och återupptar musiken så blir man typ döv, sen efter 10-15 sekunder samma låga nivå igen. Känns inte som detta är normalt.
Vad har du för telefon? Vissa sänker volymen, iPhone vet jag har hälsoapp som sänker så man inte lyssnar på hög volym
 
skoge skoge skrev:
Vad har du för telefon? Vissa sänker volymen, iPhone vet jag har hälsoapp som sänker så man inte lyssnar på hög volym
Har en LG men har inte dessa problem med de andra XP lurarna jag har till en hjälm dom har å andra sidan ingen pausknapp så svårt att jämföra. Är kanske ett I-landsproblem men ändå störande. Är kanske så dom lyckats förlänga batteritiden så länge
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
Mina XPI är likadana, sökte runt och fick svaret att det ska vara så för att inte skada hörseln.

För att få max volym så full volym på telefon och sen något steg från max på lurarna
 
E Ekedal skrev:
Mina XPI är likadana, sökte runt och fick svaret att det ska vara så för att inte skada hörseln.

För att få max volym så full volym på telefon och sen något steg från max på lurarna
Det va väl lite det jag hittat också när jag sökt runt jag tycker bara det är lustigt sätt att skydda hörseln att det är fullt ös när man återupptar uppspelning när man försökt höja volymen för den sänkts när lurarna är gjorda för att skydda öronen från just såna ljudpeakar (y). Men det är väl ett I-landsproblem man får vänja sig vid. Tack för era svar
 
E Ekedal skrev:
Mina XPI är likadana, sökte runt och fick svaret att det ska vara så för att inte skada hörseln.

För att få max volym så full volym på telefon och sen något steg från max på lurarna
?!? skulle vara skoj att veta tillv år på dom hörselskydden för skaffade mina 2019 och använder samsung A12 och Xcover2 tidagare och kunde spela på full volym utan bekymmer.. nja måste Factorydeafult peltor varje gång inte haft dem kopplade med bluetooth över en veckas tid så vill telefon inte godkänna dem..
 
HogeN HogeN skrev:
?!? skulle vara skoj att veta tillv år på dom hörselskydden för skaffade mina 2019 och använder samsung A12 och Xcover2 tidagare och kunde spela på full volym utan bekymmer.. nja måste Factorydeafult peltor varje gång inte haft dem kopplade med bluetooth över en veckas tid så vill telefon inte godkänna dem..
Tror mina är från 2018/2019.

Hittade en peltor grupp på FB och fick svaret därifrån. Men inget officiellt svar.

Såklart man vill vara rädd om hörseln men volymen blir ganska fjuttig samt att den blir hög i typ 15 sek sen låg.
 
kan man förstå.. men oftas är det det endå satt förlåg tröskel och när man klickar en nivå högre för att höra en låt.. alla låter har inte samma kvalite ^^ specielt på min spellista. så kan man blir enerverad att ljudet sänks
 
Miklen Miklen skrev:
Det va väl lite det jag hittat också när jag sökt runt jag tycker bara det är lustigt sätt att skydda hörseln att det är fullt ös när man återupptar uppspelning när man försökt höja volymen för den sänkts när lurarna är gjorda för att skydda öronen från just såna ljudpeakar (y). Men det är väl ett I-landsproblem man får vänja sig vid. Tack för era svar
Troligen så mäter den volymen under 10-15s och först då ser den att volymen är för hög. Annars hade den nog bara mätt på topparna och då hade klassisk okomprimerad musik varit väldigt tyst att lyssna på :cool:
 
  • Gilla
Miklen
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.