Vilket larm skall jag köpa?

  • Antal röster
    5
Någon som har detta larm och kan ge utlåtande?

funderar på detta till min villa eller Ajax larm.

S6evo kommer gå på ca 2000kr och Ajax skulle kosta ca 6000.

vad hade ni valt?
 
V Villa1949 skrev:
Någon som har detta larm och kan ge utlåtande?

funderar på detta till min villa eller Ajax larm.

S6evo kommer gå på ca 2000kr och Ajax skulle kosta ca 6000.

vad hade ni valt?
Har du kommit till någon bra insikt och vilket larm blev det? Nöjd?
 
H HusBygget2021 skrev:
Har du kommit till någon bra insikt och vilket larm blev det? Nöjd?
Ja det blev till slut Ajax. Tyvärr inte haft det länge nog att utvärdera då leveransen tog några veckor. Landade väl på ca 7000 totalt under black week för det jag ville ha. Då valde jag hub 2plus som kostade en del extra.
 
V Villa1949 skrev:
Ja det blev till slut Ajax. Tyvärr inte haft det länge nog att utvärdera då leveransen tog några veckor. Landade väl på ca 7000 totalt under black week för det jag ville ha. Då valde jag hub 2plus som kostade en del extra.
Okej, tack! Här lutar det åt SikkertHjem, vad var det som gjorde att det tillslut blev Ajax?
 
H HusBygget2021 skrev:
Okej, tack! Här lutar det åt SikkertHjem, vad var det som gjorde att det tillslut blev Ajax?
Det var nog mest att jag är en sån som ofta hellre köper kvalitet än kvantitet och ofta ångrat mig när jag köpt nåt billigare. Så omdömena man läste överallt var generellt betydligt bättre på Ajax.

sen tror jag båda är ett bra köp.
 
  • Gilla
HusBygget2021
  • Laddar…
Är du även nöjd med appen, smidig?
Installation enkel?
 
Kör med ett S6evo från Sikkerthjem och det funkar det helt ok, valde dock att koppla det till en larmcentral.
 
J jumjum skrev:
Kör med ett S6evo från Sikkerthjem och det funkar det helt ok, valde dock att koppla det till en larmcentral.
Är intresserad av det larmet du har. En fråga jag har är om larmet stödjer olika zoner? Jag skulle gärna vilja larma tex förråd under natten när huset är olarmat tex.
 
Nja zoner vet jag inte men det finns funktionen hemaktivering, egentligen tänkt för ett skal skydd dvs larmkontakter som du kan aktivera när du är hemma. Du kan ju sätta en larmkontakt eller rörelsedäckare i förrådet och lägga den under hemaktiveringsfunktionen.
 
P PeeWee skrev:
Är intresserad av det larmet du har. En fråga jag har är om larmet stödjer olika zoner? Jag skulle gärna vilja larma tex förråd under natten när huset är olarmat tex.
Jag har svårt att tänka mig att det inte går. Borde gå via denna meny. Har inte haft larmet så länge men det finns bra med inställningar i appen tycker jag. Men på natten vill du väl aktivera nattläge/skalläge på huset?
 
  • Skärmdump av appens zoninställningsmeny för säkerhetssystem med möjlighet att lägga till zon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PeeWee
  • Laddar…
Fast den bilden som du visar är ju inte från appen som styr ett S6evo larm, det var väl det som frågan gällde?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.