Ska byta ut 9 fönster och 1 altandörr hemma och tänkte mig PVC fönster som är vridningsbara. Kan ni här rekommendera en bra sida eller flera med bra priser ?

Ett av fönstrena ska även vara frostat då det ska sitta i badrummet.

Tycker det är svårt att hitta bra sidor men kollade upp från fönster24sju.se

Så bomba på med förslag.
 
Ingen som sitter på info som själva har beställt PVC fönster?

Fick även ett svar att vridningsbara pvc fönster inte är bra då konstruktionen är för klen, inte helt 100 på om det verkligen stämmer men dreh kipp fungerar ju det också.
 
Jag skulle ringa till Lidfönster i Lidköping. Vet att de sysslar med PVC fönster, har handlat där men det är ett par år sedan nu, så vågar inte svara för hur utvecklingen har varit :)
 
Jag har handlat från mentafönster och varit nöjd
 
Blir nog menta fönster absolut bästa priset hitils och väldigt bra bemötande
 
Även här bara positiva saker att säga om mentafönster. Såg överväger du att göra inköp därifrån så säger jag bara kör.

Funderar faktiskt på att byta ut nuvarande skjutdörrar till 4-delad skjutdörr istället. Detta är dock i planeringsfas och inte alls spikat ännu.
 
Marc10 Marc10 skrev:
Även här bara positiva saker att säga om mentafönster. Såg överväger du att göra inköp därifrån så säger jag bara kör.

Funderar faktiskt på att byta ut nuvarande skjutdörrar till 4-delad skjutdörr istället. Detta är dock i planeringsfas och inte alls spikat ännu.

Tack det var exakt det jag köpte 2018 också

Lika nöjd fortfarande riktigt bra fönster
 
Jag satt i första fönstren från Mentafönster för kanske lite mer än 10år sen och dom är fortfarande lika fina. Enda som man kan klaga på är dräneringen eller vad man kallar dom för, dom har blivit ganska så gula med åren... Men jag skulle tro att ett samtal till Menta löser det, att dom skickar nya.

Har även satt några på en fritidsgård, där ville dom inte att det skulle gå att öppna dom i sidled utan nyckel men det skulle gå att öppna i vädringsläge och det löste dom.

Så har ni funderingar eller special grejer så kontakta dom så kanske det går att lösa.

Jobbar inte åt Menta eller får på nåt vis betalt eller rabatter av dom
 
B
Har satt mentafönster pvc i källaren och ett uthus. Tycker absolut de är prisvärda, håller bra, inget fel på färg eller funktion, och verkar vara bra energimässigt, men de är ju inga estetiska underverk. Men det ser man ju redan när man köper dem.

Jag kan nog tycka att de passar bra på garage och sådant, kanske lite mindre bra på hus.
 
B BSOD skrev:
Har satt mentafönster pvc i källaren och ett uthus. Tycker absolut de är prisvärda, håller bra, inget fel på färg eller funktion, och verkar vara bra energimässigt, men de är ju inga estetiska underverk. Men det ser man ju redan när man köper dem.

Jag kan nog tycka att de passar bra på garage och sådant, kanske lite mindre bra på hus.
Det håller jag med om, tror det finns med smalare karm om man vill men då blir det väl dyrt kan jag tro.
Har satt i mina hyreshus, där duger det
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Vridbara fönster behöver inte vara av plast. Jag har nordan N-tech på mitt hus och de som inte är fasta är vridbara.

Dessutom ser dom bra ut (trä med aluminium utvändigt) vilket det ju inte gör med plast;)
 
A Alex0l skrev:
Så bomba på med förslag.
Här köpte vi 15 fönster + fönsterdörrar i trä för 12 år sedan när vi byggde hus.
Kanonkvalitet och låga priser:
http://holzfensterfabrik.eu/en/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.