Hej

Jag lyckas verkligen inte läsa mig till hur jag borde gå tillväga för att bygga en tvättstuga i ett gammalt garageutrymme.

Mina förutsättningar och behov:
-Oisolerad platta ståendes på sand
-Måste gjuta upp golvet 10 cm för att hamna i rätt nivå med närliggande rum
-Önskar att ha ett vattenburen golvvärmesystem med 12 mm slang
-Tätskikt med klinker
-Det är en mindre tvättstuga och man ska inte frysa om fötterna när man går in.

Värmeförluster räknar jag med, men vill bygga bort problemet med tillskjutande fukt underifrån
Om nu detta nu skulle vara fallet med vårat hus

Tack på förhand

Med vänlig hälsning
 
Du kan isolera på plattan med polyuretan isolering om 7 cm, fräs spår i isoleringen för att lägga ner golvvärmeslingan, armera, flytspackla, och välj kakel eller våtrumsmatta
 
M MrP3rss0n skrev:
Du kan isolera på plattan med polyuretan isolering om 7 cm, fräs spår i isoleringen för att lägga ner golvvärmeslingan, armera, flytspackla, och välj kakel eller våtrumsmatta
Tacksam för svar,borde man även köra med ett diffusionsöppet tätskikt ?
Antar att du menar polyuretan isolerings skivor ?
 
Fruttefix Fruttefix skrev:
Tacksam för svar,borde man även köra med ett diffusionsöppet tätskikt ?
Antar att du menar polyuretan isolerings skivor ?
Fruttefix Fruttefix skrev:
Tacksam för svar,borde man även köra med ett diffusionsöppet tätskikt ?
Antar att du menar polyuretan isolerings skivor ?
Sorry, jag var lite för snabb - inte stänga inne fukten i plattan. -jag hade polyuretan isolering som sprutas på plats i och med att det har högre isoleringsvärde än skivor och är homogen och sluten. för att göra det fackmannamässigt måste du bila bort de m2 platta som tvättstugan ska vara. fylla med makadam 8-16 förslagsvis, isolera på detta och lika dant som beskrivningen var innan - men nu blev det helt plötsligt ett helt äventyr =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.