Skulle absolut försöka lägga huset i övre delen men med plats för en uteplats att äta frukost på o några meter gräs utanför (mot sjön) Skulle satsa på större uteplats på sydsidan då det, utsikten till trots, kommer att vara den varma sidan där man större delen av året hellre är. Vill ni sedan ha pool (lättare att ha uppsikt över sina barn i den än att behöva gå ner till sjön varje gång o kan bli varm tidigare på sommarn) har ni mer plats kvar i sydläge.
 
  • Gilla
Nina Malmberg
  • Laddar…
Jag skulle inte sätta upp en modern hustyp som ni funderat på. Huset ska smälta in på tomten och i naturen. Tänk mer klassiskt , kanske ladustil light eller varför inte låta rita ett eget hus?
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
M Matilda1992 skrev:
Vilken fantastisk tomt! Husmodellen känns inte optimal. Det känns fel att det blir låg vägg vid de stora parierna. Här känns det trevligare om det istället blir högre och luftigare mot sjöutsikten och uteplats. Sedan har jag personliga saker som jag gillar med hus och det är sovrum i öster (fantastiskt att vakna till soluppgång). Kök mot norr för att det är svalare. Glöm inte heller få in tillräckligt med förvaring :)
Tusen tack för tips Det är en bra idé att höja taklivet!! Vi tänker ändra i planlösningen och ha master bedroom mot öster med pardörrar. Funderar på att dra ut taket på sidorna på storstugan så de blir uteplats under tak på var sida?
Tanken är att det blir lite funkislada målat i tjärvitrol, svarta fönster och plåttak mm.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Hemmakatten
Tyvärr, hustypen passar inte alls på er tomt. Tänk om.
 
  • Gilla
Nina Malmberg
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Tyvärr, hustypen passar inte alls på er tomt. Tänk om.
Okej, har du något förslag på hudtyp som skulle passa?
 
N Nina Malmberg skrev:
Okej, har du något förslag på hudtyp som skulle passa?
Nu är ju inte jag hemmakatten. Men jag ser framför mig att du pratar om något i denna stilen. jag tycker både modernt/minimalistiskt och klassiskt hus passar.det är ju helt efter smak och tycke
 
  • Modernt svart fritidshus med stora fönster, träterrass och lampa på fasaden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nina Malmberg
  • Laddar…
M Matilda1992 skrev:
Nu är ju inte jag hemmakatten. Men jag ser framför mig att du pratar om något i denna stilen. jag tycker både modernt/minimalistiskt och klassiskt hus passar.det är ju helt efter smak och tycke
Tack för inspiration Ja det finns så många fina hus. Jag dras åt det moderna och minimalistiska, grå toner och inspireras av tex Villa ak på Gotland.
 
  • Modernt minimalt hus med grå träfasad, utomhuspool och veranda med sittplatser och grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Hemmakatten
Sorry, jag borde givit ett mer utförligt svar tidigare.

Men det är mycket svårt om man inte har några bilder av tomten.

Men det jag reagerade på var att huset är så lågt. Det ger ett alldeles för kompakt, oansenligt och tråkigt utseende, känns som det billigaste kataloghus man kunde hitta.

Flera här har påpekat att huset behöver få lite höjd, håller med. Det är nästan det viktigaste.

Vilken typ av hus beror mycket på vad ni själva tycker om för stil. Men tomtens och omgivningarna spelar en stor roll.
 
  • Gilla
Nina Malmberg
  • Laddar…
Mikael_L
Hur har det gått med husplanerna?

Jag hade tänkt engagera mig mer, men tyvärr blev det en massa annat som slukade min tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.