Hej,

Vi håller på att bygga ett nytt badrum med dusch längs väggen med endast en glasvägg (blåa strecket i bilden), bifogar en ritning.
Jag skulle vilja ha lite tips på hur vi skulle kunna få bra fall till duschen. Planen är att använda stora plattor, 60x60 på hela golvet även i duschen.

På ritningen har jag ritat ut hur vi hade tänkt lägga plattorna, dvs. utgår från en 1200 mm unidrain längs väggen, gör kuvertskurna plattor för att få ett fall utanför duschen (pilarna visar lutningen på plattorna) och i övrigt ha endast minimalt fall mot duschen.

Tror ni detta skulle fungera? Mycket tacksam för idéer och förslag på hur vi ska få ett bra fall. Dock är planlösningen satt och att ha en glasvägg är också bestämt. I värsta fall kan vi tänka oss ha en glasdörr på sidan mot dörren (uppe till vänster på bilden).

Hälsningar
Marcel
 
  • Ritning av ett badrum med måttangivelser, en blå linje representerar en planerad glasvägg, och pilar visar plattornas lutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker det borde funka. Ska det vara ett duschmunstycke i mitten, eller två? Med två kan det kanske komma lite stänk bort mot dörren.
 
Tack för svaret, det kommer endast vara ett duschmunstycke i mitten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.