Hej!
Har ett gammalt hus från tidigt 1900-tal. Ska byta fönster nu under sommaren , de nya fönstrena är större än de gamla och det kommer medföra att jag blir tvungen att såga upp väggarna på några ställen. MIn tanke är att låta det spån som finns rasa ut bäst det vill och fylla på med nytt uppifrån. Frågan är var jag får tag i kutterspån att fylla på med? Vart köper man det? Måste det torkas? Finns det något annat jag kan ersätta det med?
 
Lägg in en annons på köpes här på forumet. http://www.byggahus.se/forum/k-pes-bytes/

Kan tänka mig att det kan finnas några som slänger ur sitt gamla spån till förmån för annat isolermaterial. Dessa kanske rent av bara blir glada av att bli av med det så priset blir närmare noll. Kan ju vara värt ett försök.
 
annars har odal (granngården),set på storsäck,jag ska skälv köpa därifrån,en storsäck kostar typ 80:-.glenn
 
Beijer i Lissma har det på packade balar. kommer inte ihåg pris.
 
Om man bor i Stockholmstrakten så finns det tydligen nån här på Blocket som skänker bort kutterspån...

Kutterspån
 
Ring till ett hyvleri och fråga. Jag har hämtat hos den lokala bräddfården utan att betala
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.