Kanske fel ställe i forum att fråga..

Bor tillfälligt p.g.a jobb i ett grannland. Keramikhällen, spisen, har plötligt gått in i modus låst, barnlås.
När jag trycker på på/av kommer det upp L för varje värmeplatta.

Har provat att trycka 3 sek på på/av knappen, brukar kunna låsas upp så, så att det står 0 på alla värmeplattor.
I detta fall står det olika på varje platta: 0, 3, r resp E.

Står inget märke på hällen, vet inte om det är Siemens, Electrolux, IKEA...

Har någon ett tips? Har försökt googla men inget funkar.

Tackar för hjälp
 
  • Gilla
udihow
  • Laddar…
B
Kollat säkringarna? Vår häll beter sig också konstigt när 1 fas är borta.
 
B BSOD skrev:
Kollat säkringarna? Vår häll beter sig också konstigt när 1 fas är borta.
Har kollat, inget fel där. Jag tror jag kom åt en aktivering av barnlåset. Hade en massa kastruller på spisen, som jag flyttade runt, det hördes ett klick. Och nu är det barnlöst.. patetiskt att jag inte fixar det..
 
G Gylleneknorren skrev:
Har kollat, inget fel där. Jag tror jag kom åt en aktivering av barnlåset. Hade en massa kastruller på spisen, som jag flyttade runt, det hördes ett klick. Och nu är det barnlöst.. patetiskt att jag inte fixar det..
BarnLÅST ska det vara..
 
På min häll som ør en Husqvarna finns en symbol som ser ut som en nyckel. Sätter man fingret på den några sekunder så låses eller låses hällen upp.
 
Kan du bifoga en bild på hällen? Så kan vi nog klura ut detta tillsammans.
 
Har du prövat norsk reset?
 
T tobben87 skrev:
Kan du bifoga en bild på hällen? Så kan vi nog klura ut detta tillsammans.
Tusen tack för alla tips! Googlade runt och fann till slut NGT som funkade: tryck in symbolen för främre högra kokplatta samtidigt som du trycker på minustecknet. Då öppnas låset och man kan reglera värmen.....Trevlig helg!
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.