Hej!

Har en jordkällare från 50-talet under/i en sten som vittrat sönder. Se bild. Vad använder man för murbruk/cement/puts.. för att fylla ut det som vittrat?
Är också väldigt svårt att få bort mossan - betong/cement eller vad det nu är faller av i stora bitar när jag försöker borsta bort den. Och jag vill ju inte mura in mossan när jag lagar.
Som synes måste trädetaljerna bytas också, som den där överliggaren (om det nu heter det :)) ovanför luckan. Lite fundersam på hur man sätter fast en ny. Borra, skruv o plugg i betongen/cementen?

All tips mottages tacksamt!

/Sofia
 
  • Jordkällare med vittrad sten och mossa, trädetalj ovanför luckan, hammare på taket, och omgivande grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PWH
  • Laddar…
S Snoffi skrev:
/Sofia
Oj vad spännande! Trist att ingen lämnade tips. Jag har ungefär samma problem med puts och betong som spricker, vittrar.

Jag är nyfiken på om du lyckas åtgärda din jordkällare?
 
P PWH skrev:
Oj vad spännande! Trist att ingen lämnade tips. Jag har ungefär samma problem med puts och betong som spricker, vittrar.

Jag är nyfiken på om du lyckas åtgärda din jordkällare?

Hej!
Jag har inte gjort något åt den än men jag fick tips av en granne att bygga upp ett nytt litet tak över alltihop för att skydda mot regn. Bra början i alla fall så länge men jag vet fortfarande inte om eller hur man kan laga väggarna som vittrat.
 
  • Gilla
PWH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.