Söker med ljus och lykta efter ett bra väggfäste för min LCD-TV (37").
Det finns så otroligt många, men inte riktigt hittat någon som jag känner kommer fungera.
Kraven är att den skall gå att "tilta" framåt, och vrida i sidled. Inte för mycket justering krävs egentligen, men man vill ju kunna undvika solreflexer och dylikt, känns väldigt dumt att bara bulta fast den stumt på väggen (som det blir med samsungs original-fäste).

Jag har hittat denna, men intresserad att se om någon här känner till en bättre?
Dustin AB | Allt inom IT

Den ligger på 995 vilket är ok enligt mig, det är ändå ganska viktigt att TVn faktiskt sitter i en bra position när man skall sitta framför den!
 
Det är väl egentligen ett helt ok fäste. Förutsatt att det klarar vikten på din 37".

Det är ju inte heller bara kontruktionen i sig som avgör utan även infästningen i väggen. De flesta skador som anmäls till försäkringsbolag avseende vägg-tv gäller tv som har trillat ner.
 
Jag köpte ett stativ på IKEA. Minns tyvärr inte priset men det var billigt. Funkar bra på min 32" skärm och går att vrida och vinkla åt diverse håll. Enda nackdelen är att man måste dra åt skruvarna om man har vridit för flitigt på skärmen.
H
 
Jo fästet verkar väldigt bra om man bara tittar på bilden och läser siffrorna, fast verkligheten är ju sådan att man väldigt gärna vill testa sådana här saker i en butik, få lite "klämmkänsla", så tänkte om någon annan här har hittat en bra modell någonstans eller rentav har en hemma som dom är nöjda med.

Fästa den i väggen blir inget problem, det är en betongvägg så den kommer sitta som berget :)

Det blir en liten raggarsvängi alla hemelektroniksbutiker någon dag här nästa vecka, gå igenom jula,krauta osv osv, hittar jag inget som verkar bättre beställer jag nog den jag länkat till ovan.
 
Kolla efter "SMS" stativ mycket bra stativ, med dom kostar oxå lite mer :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.