Startade för ett tag sedan en tråd om smart belysning i vår renovering. Var sugen på infrästa LED-lister men landade till slut i downlights.

Beslutet står nu med Philips Hue Centura eller Milliskin.
Det skiljer ju en hel del i pris.
Som jag förstått det är skillnaden att Centura’s lampor är något starkare samt har 16 miljoner färger medans Milliskin bara kan visa olika nyanser av vitt. Har jag förstått det rätt?

Det finns relativt ont i information kring dessa downlights.
Är det någon som har något positivt eller negativt att säga? Någon som vill avråda mig, innan jag tar det slutgiltiga beslutet?
 
Hej, fick du nåt svar i denna frågan...?
Är själv frågande till om det är skillnad på själva armaturen eller lampan i sig...?
Är på gång att bygga nytt hus och står inför samma val...

Mvh Mikael
 
H hedmik skrev:
Hej, fick du nåt svar i denna frågan...?
Är själv frågande till om det är skillnad på själva armaturen eller lampan i sig...?
Är på gång att bygga nytt hus och står inför samma val...

Mvh Mikael
Fick tyvärr inget svar. Valde dock Centura och har inte ångrat mig en sekund. Även om vi inte använder färgerna speciellt ofta så kan det ändå vara en stämningshöjare. Så jag rekommenderar dig att köpa Centura. Det blir dyrt men du kommer inte ångra dig!
 
Hej och tack för svar!
Vi skall bygga nytt hus och jag behöver beställa +30 spot typ så därav mitt intresse i frågan :)
Fick svar från Philips Hue idag att själva armaturen är samma för Milliskin och Centura samt att intelligensen sitter i själva lampan (som i de flesta av Philips Hue). Så egentligen kan man köpa vilken armatur som helst (där lampan passar bra i) och sen köpa nån av Philips Hue GU10.
Men det blir nog Centura för mig också ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.