Hej!
Vi har köpt en gård med boningshus byggt under tidigt 70-tal och tillbyggt på 80-talet,
med väldigt dåligt skött underhåll.
Behöver därför byta både fasad och fönster ganska omgående. Och förmodligen taket också. Dyrt, japp.
Problemet är att det för tillfället är tre olika stilar på fönstren, kopplade sidohängda, fasta 2x2 meter och fyrkantiga fasta 110x110 samt 80x110. MischMasch med andra ord.
Fasaden är lockpanel i olika tjocklekar i falufött och bruna (usch) snickerier och undertak samt vita plank runt fönstren.
Tycker om den tidlösa stilen på sörmländska hus med liggande och stående panel (vi bor i sörmland) men vill samtidigt lyfta in huset i 2000-talet. Tänkte något i stil med husen i Lappetorp med falurött överallt utom på fönsterkarmarna som är guldockra-målade. Men vet också att jag skulle få ”skavsår i ögonen” om det inte blir precis rätt. Någon som vet om det finns arkitekt eller dylikt att ta hjälp av???
”mischmasch 70-,80-, och 90-tal”
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det finns säkert många arkitekter som kan hjälpa dig att få ordning på huset.
 
  • Gilla
LhIr
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Det finns säkert många arkitekter som kan hjälpa dig att få ordning på huset.
Tack! Problemet är ju att hitta dem..
 
BirgitS
Ja, det tror jag säkert men det är ju svårt för någon att ge tips när du inte ens skriver var du bor.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det tror jag säkert men det är ju svårt för någon att ge tips när du inte ens skriver var du bor.
Förlåt, ny på det här. Södermanland, Nyköping
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.