A
S Strontus skrev:
Du kopierar vissa delar av tergos länk, vad vill du visa med det?
precis det jag skrev.
Det är inte samma typ av syra.
 
Maskintok skrev:
precis det jag skrev.
Det är inte samma typ av syra.
Fast enligt det så är det ju samma syra, bara det att vinäger även har smak från det det framställs från.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
A
S Strontus skrev:
Fast enligt det så är det ju samma syra, bara det att vinäger även har smak från det det framställs från.
konstigt isåfall att jag inte får varken gas eller några som helst problem med den blandningen men tar jag vinäger så uppstår annat... :thinking:

att tro på allt man läser är inte samma sak som att verkligen ha gjort det.

Vinäger är annat än ättika.
Och jag använder enorma mängder ättika varje år.. jag har ättika och klorin i en sprayflaska.. det har fungerat utmärkt med såpa..
 
Det brukar vara toalettens anslutning till avloppen som är otätt. Om inte kemisterna har rätt denna gång ;)
 
A
har ytterst svårt att tro på urin..
Men man vet aldrig..
Om TS rengör som han skriver så tror jag hellre på annat..
 
Maskintok skrev:
konstigt isåfall att jag inte får varken gas eller några som helst problem med den blandningen men tar jag vinäger så uppstår annat... :thinking:

att tro på allt man läser är inte samma sak som att verkligen ha gjort det.

Vinäger är annat än ättika.
Och jag använder enorma mängder ättika varje år.. jag har ättika och klorin i en sprayflaska.. det har fungerat utmärkt med såpa..
Det är möjligt att det fungerar bra för dig, men det betyder inte att vinäger skulle innehålla någon annan slags syra jämfört med ättika.
 
Ja ättika och klorin var en häxblandning som hette duga!! Har gjort rent där nu och det var ingen trevlig stank att andas in, så nu står badrumsdörren och entredörren på vid gavel och jag har höjt ventilationen till Max.

Fanns det några bakterier och illaluktande urin kvar där så lär det vara borta nu. Hoppas toaletten står kvar imorgon bara så inte allt har frätits bort… :crysmile:

Luktar det fortfarande illa efter det här, ja då kan jag lova att det är något annat! :sick:
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Oavsett om man har bra ventilation på toaletten eller om någon som gått livets hårda skola haft tur, så är det ingen bra idé att chansa med klorgas. Jag missade att använda dragskåpet i högstadiekemin och hamnade på sjukhus, trots att vår kemivikarie trodde att det ”nog inte var så farligt” i den koncentrationen.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
A
C crazytok skrev:
Ja ättika och klorin var en häxblandning som hette duga!! Har gjort rent där nu och det var ingen trevlig stank att andas in, så nu står badrumsdörren och entredörren på vid gavel och jag har höjt ventilationen till Max.

Fanns det några bakterier och illaluktande urin kvar där så lär det vara borta nu. Hoppas toaletten står kvar imorgon bara så inte allt har frätits bort… :crysmile:

Luktar det fortfarande illa efter det här, ja då kan jag lova att det är något annat! :sick:
Då har du bra luktsinne framöver och rena bihålor iallafall (y);)
 
Maskintok skrev:
Då har du bra luktsinne framöver och rena bihålor iallafall (y);)
Ja, eller tvärtom…. Men då kanske jag inte känner skitdoften från toaletten ändå. Så det är nästan win/win… ;)
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Blanda inte syra och klorin. Klrogas kan förstöra lungorna snabbt.

Klorinet är dessutom alldeles utmärkt verksamt på egen hand.

Men om lukten gick bort av rengöring så är det vara att vara mer nogrann framgent. Snålspolningen sköljer ibland dåligt framtill., och vissa (framförallt kvinnor) skvalar så det stänker upp rejält där.
 
Har redan gjort det nu. Men jag instämmer om att inte göra detta, för det var ingen skön upplevelse… det luktade satan och jag hade vidöppen dörr på både toalett och ytterdörr och kände att det var väldigt starkt att andas in. Fick ha öppet i flera timmar för att stanken skulle försvinna någorlunda…

Kändes sedan att mina slemhinnor blev irriterade och känner det faktiskt fortfarande, omän väldigt lite… Hoppas det är borta imorgon! :oops:

Googlar man Klorin och Ättika så kommer det många sidor om varning att blanda dessa två, så gör inte det!
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.