Jag har ett bastuaggregat ,Tylö Combi RC, som inte fungerar. Jag tror att överhettningsskyddet har löst ut. Var hittar jag det för åtgärd?
 
Brukar kunna vara bakom termostatratten.
 
Bastuaggregatet har en extern manöverpanel med styrning av effekt av värme och ånga.
 
F Frågor o svar skrev:
Jag har ett bastuaggregat ,Tylö Combi RC, som inte fungerar. Jag tror att överhettningsskyddet har löst ut. Var hittar jag det för åtgärd?
Hej
Har du kvar ditt aggregat? i så fall kanske du kan hjälpa mig.
vänligen Jukka
 
Om du lägger dig som en bilmek under aggregatet , lossar två skruvar , fäller ner luckan så sitter det där ini. i mitten så är det en rund grej att trycka på, glöm inte att ta ur säkringarna först.
 
Hej igen och tack för svar. Mitt aggregat går igång och blir varmt men jag tror att jag saknar en extern temostat som bryter strömmen när den uppnått rätt temperatur. Från manöverpanelen cc-20 så går där två kablar ut men bara den ena är kopplad. Har du en extern termostat/sensor på väggen någonstans?
 
Hej igen o tack. Jag har sett den och
det är sensorn som jag lurar på om den är integrerad med aggregatet eller om det är externt.

J jonaserik skrev:
Har du manualen för aggregatet , det är lika på alla combi med inkopplingen. Du har ingen termostat på den, utan någon elektronisk variant. Annars finns den här [länk]
 
Enligt schemat och brukligt på andra aggregat så är det en del för sig att placera enligt anvisning, sitter inte i aggregatet.
 
  • Gilla
Jukka Kaikkonen
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Enligt schemat och brukligt på andra aggregat så är det en del för sig att placera enligt anvisning, sitter inte i aggregatet.
Hej Jonaserik
Jag har förstått det och varit i kontakt med tylö. Så nu har jag beställt en termostat och hoppas att allt fungerar när den väl kommer. Tack väldans för din input och tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.