Tränar en hel del, och har då alltid hörlurar på mig.
Har nog fasen provat de flesta slags hörlurar och faller alltid tillbaka till stora svettiga som trycks på öronen, för att de sitter kvar. Skulle hellre ha ett par lätta som sitter I örat..
Sist köpte jag ett par dyra Adidas, som skulle fungera för träning, de ramlar ur rätt omgående..

Är det någon som har hittat ett par hörlurar som verkligen sitter kvar i öronen när man blir svettig och far runt lite ?
Kan ha såna mjuka in-ear, men då krävs det ett pannband runt öronon för att hålla dem på plats.. Inte alltid helt optimalt.
 
S salkin85 skrev:
Tränar en hel del, och har då alltid hörlurar på mig.
Har nog fasen provat de flesta slags hörlurar och faller alltid tillbaka till stora svettiga som trycks på öronen, för att de sitter kvar. Skulle hellre ha ett par lätta som sitter I örat..
Sist köpte jag ett par dyra Adidas, som skulle fungera för träning, de ramlar ur rätt omgående..

Är det någon som har hittat ett par hörlurar som verkligen sitter kvar i öronen när man blir svettig och far runt lite ?
Kan ha såna mjuka in-ear, men då krävs det ett pannband runt öronon för att hålla dem på plats.. Inte alltid helt optimalt.
Lättast är nog att inte träna alls :cool:
 
  • Haha
plåtrickard
  • Laddar…
C
S salkin85 skrev:
Är det någon som har hittat ett par hörlurar som verkligen sitter kvar i öronen när man blir svettig och far runt lite ?
Vad som funkar är nog tyvärr väldigt individuellt och beroende av varierande anatomiska förutsättningar.
För mig funkar t.ex. bara den gamla klassiska "fontopia"-varianten som krokas fast i ytterörat.
Dessa in-ear buds eller vad de kallas som proppas in i själva hörselgången funkar inte alls för mig. De ramlar ut titt som tätt och sitter inte heller bekvämt. Tyvärr är det ju lite som underkläder att man inte gärna kan prova ut dem innan köp :(
 
Min favorit.https://www.netonnet.se/art/ljud/ho...60Rd22orpT_JFj352UHAQXAmpgL2QfigaArP6EALw_wcB
Har testat uppföljaren Spark plug oxå, men gillade den sämre.

Skumgummipluggen behöver bytas efter x antal svettiga pass. Ca 2ggr/år. Men då är jag kraftig periodare när det gäller träning. Löpning och crosstraining har det varit som pluggarna blivit utsatta för. Gillar den skarpt tack vare att den sitter där den ska, är som en hörselskyddsplugg som trycks ihop och expanderar i örat. Skumgummit finns som reservdel.
Sjukt bra bas som positiv konsekvens av att pluggen tätar bra i örat.
 
Jag har samma problem. Köpte rätt dyra lurar för ett par år sedan som inte alls satt kvar när jag var ute och sprang. Då hittade jag kuddar av memory foam, de jag köpte hette comply smartcore. De har faktiskt fungerat väldigt bra. Så det är ett tips, att titta på andra kuddar.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Tack för alla tips!

Glömde kanske skriva, de måste vara trådlösa.
 
Jag föredrar trådlösa med en tråd emellan. Det blir lite enklare när en trillar ur.
Man får en chans till liksom.
Jag gillade Jays t-four men på mellansladden sitter en knapp-klump som balanseras av en liten batteriklump så de kanske inte är så bra att springa med. Memoryskum-ploppar medföljde. Tror inte de säljs längre. :cry:
 
8
Kan rekommendera Samsung Buds+ vet dock inte om de går att få tag på längre?
Men dom funkar klockrent, sitter som berget oavsett vad jag gjort.
 
Kör Jaybird Vista och är grymt nöjd med både ljud och hur stabilt de sitter.

För min del är det avgörande att lurarna har vingar som låser dem mot örat.

Ett bra alternativ kan vara Apple Airpods. De sitter i min mening riktigt uselt. Men, det finns en uppsjö av tillbehör i form av varianter på kuddar, vingar, krokar man lägger runt örat, etc. Så man kan hitta något som passar och det kostar inte så mycket om man vill testa ett annat alternativ.
 
Jag kör Jabra Elite Sport. Har några år på nacken men funkar fint. De kom med några olika vingar och gummiproppar så jag fick testa några olika kombinationer innan det blev bra. De har ju utgått nu men finns i nyare versioner.
 
Jag har kört på Bose Sport.
Både den här versionen med tråd mellan lurarna men trådlös anslutning.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3730200

Dock blev jag tokig på tråden som fastnade i skinnet när man blev svettig eller som fladdrade omkring under hakan om jag inte ville att det skulle fastna i nacken.

Så nu kör jag dessa.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5515267
De fungerar riktigt bra. Dock inte lika lätt att höja och sänka volym, byta låt mm. Som med reglaget på den trådade varianten. Men allt i livet är kompromisser.

Fördel med båda är att de på mig sitter stadigt tack vare vingen som trycker fast i örat. De tål fukt och de ger ett bra ljud som stänger världen ute så jag kan fokusera på att försöka överleva träningen.

Men som andra säger är detta med lurar lurigt. Man vet inte vad som är bra förrän man testat under en tid.
 
Jaybird Tarah Pro kör jag med när jag springer eller (sällan) gymmar. Modellen "Pro" verkar vara utgången nu dock. De är trådlösa med sladd mellan lurarna, föredrar det pga att jag inte vill tappa bort lurar. Men, de sitter bra mha vingarna som håller de på plats i öronen, låter bra, och verkar hålla bra. Använder lurarna mycket och de har klarat snart 2 år (brukar räkna med ett år innan jag slitit ut lurar).
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Jaybird!
Har testat de flesta modellerna och maken till välsittande och tåliga lurar får man leta efter.
Just nu använder jag Vista då jag vill ha helt trådlösa men har ett gäng med sladd också och den riktiga slitvargen X3 överlevde 8h dagligt användande på byggen i över tre år, de ser ut som skit nu men lever och fungerar felfritt nu ytterligare nästan tre år senare.

De enda jag dödat är ena luren till Vista 2 som dog när jag körde case + båda lurarna i tvättmaskinen..
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.