Målar en garderob och använder en mohair-roller men får betydligt mycket mer gräng/struktur än jag önskar.
Funderar på att gå över till skumroller men min tidigare erfarenhet är att de lätt stannar i rullandet och skapar dragspår.

Spraymålning är inte ett alternativ, inte heller att lämna in. Använder akrylbaserad lackfärg.

Hur skulle ni gjort för att få en slät yta?
 
Rolla ut eller stryk ut färg och sedan snabbt/lätt drag med modlare av bra kvalité.
Med dagens färger krävs det att du är snabb och hittar tekniken.
Tar du för stora ytor så riskerar färgen att börja torka.
Och det skiljer även mellan olika färgfabrikat fungerar bättre och inte torkar lika snabbt.
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Rolla ut eller stryk ut färg och sedan snabbt/lätt drag med modlare av bra kvalité.
Med dagens färger krävs det att du är snabb och hittar tekniken.
Tar du för stora ytor så riskerar färgen att börja torka.
Och det skiljer även mellan olika färgfabrikat fungerar bättre och inte torkar lika snabbt.
Jag målar en del med Jotun Lady Extreme och den har relativt bra öppettid, blir bra med efterdrag med bra pensel. Men bäst blir det med färgspruta.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Filtroller är bäst skum tycker jag är helt värdelös har provat några gånger men gillar den inte. Du kan även lägga på med en filtroller o släta efter med en riktig moddlare Flugger har en som kallas accordsmodddlare dyr men ger ett fantastiskt resultat
 
nanowire nanowire skrev:
Jag målar en del med Jotun Lady Extreme och den har relativt bra öppettid, blir bra med efterdrag med bra pensel. Men bäst blir det med färgspruta.
Har också använt den färgen och instämmer, den fungerar bra att efterdra.
Testa en biliig "snickerifärg" och var helt omöjligt, började yttorka alldeles för snabbt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.