el-löken? Hmm, någon medlem som kommit och gått under min frånvaro, tycks det. Noterade några andra medlemmars kommenterar om hen. That's all I have to say about that ;)
 
T thomasx skrev:
Se där, ett bekant gammalt namn ;)

Jag ställde ändå en fråga, eller två, i trådstarten. Läste du inte mitt inlägg?
1. Jodå, huvudet upp…
2. Jodå, nya moderna…och otåliga troll finns det allt.
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Rk?
varför inte värmepumpen? något som ser dåligt ut?
RK är fina grejer. Jag är en pelletskille. Pellets är fina grejer. Varmt å gött å billigt :D
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
1. Jodå, huvudet upp…
2. Jodå, nya moderna…och otåliga troll finns det allt.
Haha, ja troll finns det alltid på sådana här ställen. Det handlar ju mest om hur, eller om, de hanteras. ;)
E de business as usual alltså? Låt trollen hållas, eller annars... :dizzy:
 
kristofer12345
T thomasx skrev:
Nu svarade du nog i fel tråd ;) men jag föredrar Hagers dvärgbrytare och vad gäller kabel föredrar jag RK. Jag föredrar dock inte värmepump, särskilt inte LVVP. Men tack för förtroendet :)
ok rk kabel men vilken typ ut till lvvp? n1xv eller annan typ?
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
ok rk kabel men vilken typ ut till lvvp? n1xv eller annan typ?
Ja men det beror ju på. Jag skulle inte använda en sådan i labbet t.ex. där råder ju explosionsfara, men ska den gå från förrådet och förlagd i mark ut till LVVP så kan den ju vara ett alternativ.

Har du beslutsångest? :thinking::D
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
harry73
Välkommen tillbaka.
Jag visste inte att jag följde dig, men fick en notis i alla fall
 
kristofer12345
T thomasx skrev:
Ja men det beror ju på. Jag skulle inte använda en sådan i labbet t.ex. där råder ju explosionsfara, men ska den gå från förrådet och förlagd i mark ut till LVVP så kan den ju vara ett alternativ.

Har du beslutsångest? :thinking::D
vet ju inte vad som är vanligast att dra från elskåp till en värmepump..en c 16 dvärgbrytare o 2g5,5 kabel sla väl funka , står 11 a på pumpen 27 kw , ? men vilken typ av kabel ..?
 
Nissens
T thomasx skrev:
Tja'ba!

Här var ju ett tag sedan man hängde :)

Hur är det nu för tiden? Har styrningen av forumet mognat så vettiga människor kan vara här nu och trollen har inget att hämta, eller är det fortfarande trollens paradis på-eldade av M? ;)

Jag får väl testa och se, kanske.

Hejhopp
Nej, ditt mess är det första trollmesset jag sett på läääänge….
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Välkommen tillbaka.
Jag visste inte att jag följde dig, men fick en notis i alla fall
Hejsan, tackar. Jodå, även ditt namn känns igen. Trevligt med lite bekanta "ansikten"
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
vet ju inte vad som är vanligast att dra från elskåp till en värmepump..en c 16 dvärgbrytare o 2g5,5 kabel sla väl funka , står 11 a på pumpen 27 kw , ? men vilken typ av kabel ..?
Ja, det låter rimligt. Typ av kabel beror som sagt på. Ska du inte gå i mark är väl en vanlig EKK alldeles utmärkt. Tänk bara på att en elektriker måste göra installationen.
 
Redigerat:
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Ska du gå i rör så kan du köra FK, mer lämpligt än RK som jag skojade om, typ H07V-R borde räcka gott då.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
harry73
@thomasx Du kanske kan dela med av dina erfarenheter att sluta "Cold Turkey" med att hänga här.
- Funkar det?
- Vad gör man med den extra tiden?
- Blir man depressiv eller gladare utan Byggahus?

Kanske en idé att skriva en artikel om det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.