Nu kan alla som önskar se användarnas signaturer igen. Vill du se signaturer gör du så här:

Klicka på ”Mina inställningar”, därefter ”Redigera alternativ”.
Sätt en bock i rutan ”Visa signaturer”, en bit ner på sidan.
 
Varför är det inte omvänt, att de alltid är aktiverade och man kan välja att stänga av om man störs av dem?
 
Vi har gjort bedömningen att antalet läsare som inte vill se signaturer är större än antalet läsare som vill se dem.

Den stora merparten användare är flyktiga besökare som hittar oss via google. När man då söker igenom trådar för att snabbt hitta information minskar signaturerna läsbarheten. Tillhör du de som är här ofta och har ett socialt nätverk i forumet, ja då vet du hur det fungerar med signaturer och kan lätt slå på funktionen.
 
Är jag här ofta och har ett socialt nätverk så vill jag ofta gå in på mina 'bekantas' sidor ofta. Jag gick tidigare alltid in i andras sidor/bloggar via signaturen då det var enkelt, praktiskt och man blev påmind när man läste andras inlägg. Nu är det mer än lovligt bökigt och det har visat sig att alla inte har fyllt i fältet för hemsida i profilen utan endast hade det i signaturen.

Som du säkert förstår så delar jag inte riktigt eran uppfattning men böjer mig efter jag uttryck mitt sätt att se på det hela. Det är ju ändå ert forum. ;)
 
Det lär väl visa sig snart hur efterfrågad funktionen är, dvs hur många som slår på denna funktionalitet i sina inställningar. Om det är många som gör det så kanske det är läge att tänka om för administratören, om det inte är många så är det ju rätt tänkt från början.
 
Samtidigt så kan man också notera antalet reaktioner för och emot borttagande av signaturer i den andra tråden om signaturer.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.