Känner någon igen dessa köksluckor? Vilken tillverkare? Vi ska ändra om i köket och skulle vilja nytillverka några liknande luckor. Luckorna i vårt befintliga kök byttes av förra ägaren av huset. Eventuellt av förrförra. Jag har en uppgift jag fick av förra ägarna att luckorna skulle vara från Härjedalskök men efter mycket bra hjälp av dom så konstaterade vi att luckorna inte är levererade av dom. Någon som känner igen stilen? Kolla in bilderna.
 
  • Vitra luckor med profilerade frontpaneler och traditionella metallhandtag i ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kökslucka i ljus nyans med traditionellt handtag och profilerad front, okänd tillverkare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett på kökslucka med texten "PHILIPSSON" och dimensioner, bakstycke angivet som "inget".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför behöver ni veta tillverkare av gamla luckorna för att tillverka nya, är det något special med dem?
 
A Andy78 skrev:
Varför behöver ni veta tillverkare av gamla luckorna för att tillverka nya, är det något special med dem?
Njae,
Men det är väl enklast om samma firma som tillverkat dessa luckor tillverkar de extra vi vill ha. Men det spelar ingen roll för mig. Bara dom nytillverkade ser ut precis som våra gamla så… Hur var det? Kände du igen luckorna?
 
BirgitS
Om luckorna var serieproducerade så är nog inte den tillverkaren intresserad av att tillverka bara några enstaka luckor.

Den typen av luckor med utfrästa speglar var populära för några årtionden sen och tillverkades av många på den tiden.

Jag tror det blir bäst om du vänder dig till en lokal möbelsnickare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.