Ngn som använt ngn smidig app för detta? Skulle även vilja rita upp en enkel planlösning
Behöver inte vara i 3d
 
BirgitS
Flera butiker som säljer kakel och/eller badrum har länkar till ett planeringsverktyg för badrum. De brukar ha lite fler möjligheter än Ikeas där man bara kan välja deras eget sortiment av produkter. De brukar vara en blandning av 2D och 3D där man börjar med att rita upp en plan på hur det ser ut ovanifrån och sen kan se hur det ser ut framifrån och från andra håll.

Om du menar att du vill rita upp en planlösning för mer än bara badrummet så finns datorprogrammet Sweet Home 3D som kan användas för planering och möblering av hela hus om man så vill.
 
  • Gilla
byggeskafram
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Flera butiker som säljer kakel och/eller badrum har länkar till ett planeringsverktyg för badrum. De brukar ha lite fler möjligheter än Ikeas där man bara kan välja deras eget sortiment av produkter. De brukar vara en blandning av 2D och 3D där man börjar med att rita upp en plan på hur det ser ut ovanifrån och sen kan se hur det ser ut framifrån och från andra håll.

Om du menar att du vill rita upp en planlösning för mer än bara badrummet så finns datorprogrammet Sweet Home 3D som kan användas för planering och möblering av hela hus om man så vill.
Instämmer. När jag byggde vårt hus skissade vi lite själva först. Sen gick vi till affären som säljer kakel och inredning och fick det uppritat med rätt plattor och inredning.

Skollade igenom lite gamla bilder på telefon långt senare och fastnade vid en bild på badrummet där eluttaget såg ut att sitta på fel ställe. Var tvungen att gå till muggen och dubbelkolla. Var så likt verkligheten att det nästan inte gick att avgöra att det är en 3d-rendering.
 
BirgitS
N nybyggarn3 skrev:
Instämmer. När jag byggde vårt hus skissade vi lite själva först. Sen gick vi till affären som säljer kakel och inredning och fick det uppritat med rätt plattor och inredning.
Jag menade alltså att de har en webbsida där man kan testa sina idéer själv.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag menade alltså att de har en webbsida där man kan testa sina idéer själv.
Aha. Kan man få in rätt plattor och inredning där? Oavsett är det säkert en jättebra början.
Så kan man traska in och få en sista uppring på slutet.

Här är ett exempel på en rednering från en vinkel, i vårat ena badrum.
 
  • 3D-rendering av ett modernt badrum med dubbelhoar, spegel och duschhörna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilket program?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.