Kan du gå in i service menyn och se vilket startvärde du har på varmvattnet Du borde ha 44grader och om du har ett lägre värde så ändra till 44 för att se om det blir skillnad.
 
V växelventil skrev:
Kan du gå in i service menyn och se vilket startvärde du har på varmvattnet Du borde ha 44grader och om du har ett lägre värde så ändra till 44 för att se om det blir skillnad.
Startvärdet var på 40grader, har nu höjt till 44.

Vart kan jag se hetgastemperaturen ?
 
K Konkelbära skrev:
Startvärdet var på 40grader, har nu höjt till 44.

Vart kan jag se hetgastemperaturen ?
Hm du har en duo.Står det tryckrörstemperatur istället?När den kör varmvattenkörnig så lättar du på säkerhetsventilen några gånger och kolla om det kommer vitt skum ur skallerröret.Det är problem om man ställer ner starttempen för varmvatten för mycket för när den kör varmvatten gasar den för fullt och bryttrycket på din är 32 och återslutningen är på 28 så testa lufta säkerhestventilen om du skulle ha luft i slingan och kör på start värdet 44 och se om ljudet minskar.
 
Lättade på säkerhetsventilen och det kom skummande vatten.

Hittade aldrig vart man såg tempen.

Idag dock när jag kom hem efter jobb så stod det "Larm lågtryck utlöst".

Ska ringa servicetekniker imorgon med förhoppning att dom kan komma ut tämligen fort.
Magsåret växer av att värma upp huset med elpatron i dessa tider.
 
Då har servicetekniker varit här och repat pumpen,
Vid en ledning på lågtryckssidan var det en litet litet litet hål på samt att gasen då läckt ut.

Efter svetsning och påfyllning av gas går pumpen, nu finns det ett ljud vid körning av varmvatten men kanske bara halva volymen än innan samt att det är väldigt mycket mörkare inte samma gnissel.
Chansar på att det var detta som då var felet.
 
  • En otydlig bild av en pump med repade rörledningar, med fokus på ett markerat område som illustrerar ett lagat hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.