Idiotfrågor, den som inte får minst 9 av 10 har noll koll.
 
  • Gilla
jonas_da
  • Laddar…
Fury
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 162 andra personer som har gjort quizet "Kan du minska elförbrukningen?"

Varför ska man fylla upp frysen med böcker? Använder hellre kylklampar i så fall, som man kan ha någon nytta av. Är väl en rätt marginell besparing dessutom :geek:
 
Fury Fury skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 162 andra personer som har gjort quizet "Kan du minska elförbrukningen?"

Varför ska man fylla upp frysen med böcker? Använder hellre kylklampar i så fall, som man kan ha någon nytta av. Är väl en rätt marginell besparing dessutom :geek:
Det måste dessutom förutsätta att jämförelsen är att böckerna redan ligger där i minus 18 grader. Ska de kylas från plus 20 grader går det ju initialt åt energi.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 22 andra personer som har gjort quizet "Kan du minska elförbrukningen?"

Varför böcker i frysen?
Därför att om du inte fyllt frysen med nåt så är det luft i den, öppnar du då dörren så faller denna kalla luft ut & du får kyla den på nytt. Om frysen är full med nåt, så "faller" inte lika mycket kyla ut när du öppnar dörren.
 
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Ska de kylas från plus 20 grader går det ju initialt åt energi.
Så det är en fråga om hur många gånger du öppnar dörren innan du förlorat mer än den initiala kylan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.