Denna modell använder jag, och många andra yrkesmän, och trivs med. Frigöringsmekanismen sitter i avtryckarhandtaget som man trycker framåt för att lossa trycket från patronen. Vet dock inte vad den kostar, men skulle gissa på 4-500:- inkl. moms och du hittar den hos de flesta riktiga bygghandlarna.

Tillägg: Den röda delen kan rotera runt sin egen axel och ramla bort från handtaget, men det är inget som en klick PL400 inte kan lösa...
 
  • 1001797L.JPG.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte en ny modell idag som casco tagit fram, utan vagga och omedelbart stopp, har bara prövat den litegrann men verkar kanon, hade nåt töntig namn med "gun" i sig... skall se om jag hittar lappen
 
Har en i plast som funkar fint.
Enkel och bra.
Till dom större jobben elektrisk.

Mvh Putte
 
ACME skrev:
Denna modell använder jag, och många andra yrkesmän, och trivs med. Frigöringsmekanismen sitter i avtryckarhandtaget som man trycker framåt för att lossa trycket från patronen. Vet dock inte vad den kostar, men skulle gissa på 4-500:- inkl. moms och du hittar den hos de flesta riktiga bygghandlarna.

Tillägg: Den röda delen kan rotera runt sin egen axel och ramla bort från handtaget, men det är inget som en klick PL400 inte kan lösa...
Dom stora skillnaderna mellan en"vanlig"spruta och Hiltin är att man får ut så mkt fog per tag(jääääämna strängar),och att man släpper trycket med handtaget(man slipper whiplash-skador i tummen).Jag har faktiskt kollat runt hos"riktiga"bygghandlare men jag har inte sett den modellen!
Priset börjar ju likna något....
 
Kolla med AB Arvid Svensson Pro i Örebro, 019-16 76 90. Arvid Svensson Pro
Dom ingår i BIG-Gruppen, precis som Flinks Järn i Stockholm som säljer sprutan.

Hittade märke & modell: Sika H14
 
Skillnaden mellan Hiltin och de lågprismodeller som föreslås är att man även på hiltin kan använda sig av diverse "fog på påse".

Dvs, inte bara traditionella plastpatroner.
 
Jag hittade Sika-sprutan på Bejer,men där kostade den 625 kr!Och det är nog fortfarande lite dyrt tycker jag.Kring 300 kr är nog min gräns för en spruta,det är ju egentligen en väldigt enkel konstruktion!
 
peterand skrev:
Köpte en ny modell idag som casco tagit fram, utan vagga och omedelbart stopp, har bara prövat den litegrann men verkar kanon, hade nåt töntig namn med "gun" i sig... skall se om jag hittar lappen
Har hunnit med att köpa, använda, tappa bort, köpa igen den modellen du pratar om.
Jag har "nästan" bara gott att säga om den. hade den till en glasbetongvägg om ca 600 block... den som satt glasbetong vet hur ofta man får byta patron då.
Den var bra i ditsättning, borttagning och vid användning. men en spruta var förhoppningvis ett måndagsex, den fjädrade tillbaka på ett konstigt sätt.
Men som sagt, en väldigt fin spruta till väldigt lågt pris " ca 120 kr tror jag?"

Casco QuickGun heter den tror jag
 
Boris73 skrev:
Har hunnit med att köpa, använda, tappa bort, köpa igen den modellen du pratar om.
Jag har "nästan" bara gott att säga om den. hade den till en glasbetongvägg om ca 600 block... den som satt glasbetong vet hur ofta man får byta patron då.
Den var bra i ditsättning, borttagning och vid användning. men en spruta var förhoppningvis ett måndagsex, den fjädrade tillbaka på ett konstigt sätt.
Men som sagt, en väldigt fin spruta till väldigt lågt pris " ca 120 kr tror jag?"

Casco QuickGun heter den tror jag
Det ser ut som den uppfyller mina önskemål!Intressant fastsättning!!Jag hittade den på K-Rautas hemsida för 129kr,kanske hinner in i helgen!?
Tack




"What dear? No, that's not new, I've had that green thingy for ages!"
 
Jag var lite sugen på att prova en sådan när jag såg den hos Centro i Stockholm. Fast killen i kassan avrådde mig, han sade att de har fått ta tillbaka massor av sådana, de gick tydligen sönder på något vis. Detta var ett halvår sedan, så Casco kanske har fått ordning på produktionen.
 
Vi har på arbetet vanliga enkla fogsprutor tiill sådant som inte är mkt trögt eller där man måste ha en riktigt jämn limbädd. Och dom fungerar utan problem fast dom används nästan hela dagarna.
 
jon_h skrev:
Jag var lite sugen på att prova en sådan när jag såg den hos Centro i Stockholm. Fast killen i kassan avrådde mig, han sade att de har fått ta tillbaka massor av sådana, de gick tydligen sönder på något vis. Detta var ett halvår sedan, så Casco kanske har fått ordning på produktionen.
som jag sa så har jag haft 3 st. den första tappa jag bort, den andra fjädrade på ett underligt sätt, den tredje har jag kvar.
Kan vara skit i kvaliten men den jag har nu har jag nog använt till ca 50 patroner, and still goin strong.

köp en å prova, den är ju i alla fall billig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.