Kanske en dum fråga men jag ska göra om i badrummet och har fått tag i en duktig kille som ska kakla o klinka,men den killen vill inte? lägga ner slingorna utan det måste jag lösa på annat håll så det är klart när han kommer.
Hur mycket jobb är det med grundarbetet med fall o sånt + läga slingor o spackla
innan klinkersen ska läggas?


Mycket tacksam för seriösa svar!

/kjelle
 
Det går nog direkt inte att svara på hur mycket "grundarbete" som är innan klinker kan läggas. Beror mycket på hur resten runtomkring ser ut.

Jag har lärt mig att den som är händig klarar det själv. Jag lejde själv bort just golvbiten och byggde istället resten själv. Men jag var med i arbetet och lärde mig för framtiden. Någon gång ska jag våga göra det själv.

Att din "duktiga kille" inte ville lägga slingan till golvvärmen kan bero på att han helt enkelt inte FÅR lägga den. Om det är en el-slinga så måste den även läggas av behörig elektiker.
 
ja det är elslinga,får ta reda på om det finns firmor som bara gör underjobbet eller vill dom bara ha hela jobben från start till mål?
 
Det borde inte vara nåt problem.
 
Ok vet nån när det gäller elslingor till badrum vad man ska välja?
kan man köpa slingor hos golvfirmor löst eller säljer dom bara om dom får göra hela jobbet?

Hur e slingorna på silvan,k-rauta?

/kjelle0
 
El-slingor kan du köpa löst på diverse olika ställen.

Jag la in slingor i köket idag (!) av märket DEVI. 18 kvm (2 st 8+10, kostnad ca 8000kr från Beijer bygg). Effekt 100W/kvm

Tidigare i år la jag in slingor i dusch/bastu/lilltoa av märket Thorin (T2). 3 kvm, kostnad ca 2500 har jag för mig. Effekt 95W/kvm. Köpt på Eurokakel.

Termostat ingår i bägge fallen.

Bägge slingorna är på fibernätmatta som rullas ut. Smidigt.

Silvan har jag sett säljer iallafall DEVIs golvvärme

Det är absolut inte svårt att lägga golvvärmen. Problemet är att man inte får om elbehörighet saknas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.