Hej,


Tydligen har julgransfoten läckt så det blivit en fuktskada på golvet. Svart med resningar i kanterna. Är detta något man kan slipa (själv?) och fixa, eller är det omläggning av hela golvet som gäller? Reparation/omläggning = försäkringsärende?
 
  • Trägolv med fuktskada och svarta fläckar orsakat av läckande julgransfot.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det kan gå att bleka lite med oxalsyra men det hjälper ju inte mot att själva trät är skadat. Det ser ut att vara för djupt för att det ska gå att slipa bort allt skadat.

Om du har en drulleförsäkring kanske det kan gå på den men annars så ersätter ju inte försäkringsbolag för att man inte tänker sig för eller handskas vårdslöst med vatten.

Det enklaste är ju att se om man kan ha en matta där eller någon möbel som gör att det inte syns.
 
Vår granne fick hela vardagsrummet omlagt med nytt golv för att julgransfoten hade läckt.
Jag blev förvånad men försäkringen tog allt
 
J Jonas786 skrev:
Vår granne fick hela vardagsrummet omlagt med nytt golv för att julgransfoten hade läckt.
Jag blev förvånad men försäkringen tog allt
vilket försäkringsbolag var det?
 
BirgitS
N Nybörjarnybyggare skrev:
vilket försäkringsbolag var det?
Det kan nog mer bero på om man har en försäkring som inkluderar allrisk eller inte.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det kan nog mer bero på om man har en försäkring som inkluderar allrisk eller inte.
Absolut - jag har det, men försäkringsbolaget jiddrar. Därför är jag nyfiken på vilket försäkringsbolag det är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.