Jag skulle behöva hjälp med en ritning på regelverket för min kommande altan. Jag är osäker på regelstorlek, hur tätt mm. Trallen lägger jag själv. Någon som har tips på vart man kan vända sig? Ritningar finns
 
C Chsu skrev:
Jag skulle behöva hjälp med en ritning på regelverket för min kommande altan. Jag är osäker på regelstorlek, hur tätt mm. Trallen lägger jag själv. Någon som har tips på vart man kan vända sig? Ritningar finns
Hur stor ska altanen vara? Ska den ligga på plattor på mark eller på plingar en bit upp?
 
Hej. Altanen kommer att gå i vinkel, Front hus 8130 L 3 meter djup. Gavel till höger 3690 L. 2meter djup. Altanen kommer stå på plattor
 
Okej. Ligger ditt hus i marknivå eller har du trappa upp till entrén?
Sedan bör du nog överväga att göra hela trallen djupare. 3m, respektive 2m är en väldigt svårmöblerad trall.
Du vill gärna ha möjlighet att ledigt kunna gå runt möblemang med sittande gäster. Prova att rita in möbler och se om du tycker att det räcker. Men ett djup på ca 4-4.5m där man har matbord är ett bra riktmärke.
 
ok. Bra tänkt. Altanen kommer att vara under ingångsdörren och det är ett Attefalls hus.
Ska fundera på nytt djup. Tack för tipset
 
Inget svar på hur högt från mark den hamnar? Kanske läge att lägga marksten ost?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.