Hej allihopa,

Jag byggde sommar -20 en större altan och passade då på att ta bort ett större område med plattor av dansk sjösten och singel under. Då jag hade väldigt mycket planteringsjord så valde jag (korkat nog) att fylla upp allt med detta och sådde gräs på.

Visst, gräset tog sig och det ser okej ut. men marken är väldigt svampig och jag får magont varje gång jag ser det.

Så, frågan är finns det något att göra eller måste jag ta bort och börja om?

Tacksam för tips
 
Tag ett glas samarin ;)

Det beror väl på hur stort område det handlar om. Det borde gå att packa ihop lite tänker jag, det är det första jag hade testat. Jag har själv haft en gammal betongplint jag bankat ner bulor i gräsmattan med. Är det ett stort område blir det ju dock lite jobbigt :thinking:
 
Blanda ut med sand.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
1977bjorn 1977bjorn skrev:
Tag ett glas samarin ;)

Det beror väl på hur stort område det handlar om. Det borde gå att packa ihop lite tänker jag, det är det första jag hade testat. Jag har själv haft en gammal betongplint jag bankat ner bulor i gräsmattan med. Är det ett stort område blir det ju dock lite jobbigt :thinking:

Ja det är ju lite mer än en bula :) Kan man padda det i efterhand?
 
  • Ojämn trädgårdsmark nära träaltan och vit uthusbyggnad med insjunken del i gräset som behöver paddas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stefan N Stefan N skrev:
Blanda ut med sand.
Du tänker att jag räfsar upp en bit av det jag gjort, blandar med sand, paddar och sedan sår igen?

Tack!
 
Dressa med sand ovanpå gräset, kan behövas flera omgångar sand över några år men kommer så småningom ge resultat.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
M marka skrev:
Dressa med sand ovanpå gräset, kan behövas flera omgångar sand över några år men kommer så småningom ge resultat.
Låter ju underbart lätt! Kan de vara så lätt?
 
Claes Sörmland
Som sagt, dressa med sand år efter år så lir det tillslut bra.

Vad gäller att det är en bula så är det bara att vänta. All mullen i jorden bryts med åren ned till koldioxid och då blir det snarast en grop istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.