Hej!

Jag råkade orsaka en skada på en annan persons tomt på hens gräsmatta.
Jag fastnade med bilen i leran så fick ringa bärgare som skulle dra upp mig..
Det här orsakade skador på gräsmattan och jag undrar hur mycket dethör kan kosta att fixa eller om man kan lösa det själv om det inte är för svårt gjort

Kommer lite bilder här också

Tacksam för hjälpen!
 
  • Skador på gräsmatta med djupa hjulspår i leran och bakgrund av träd nära vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad gräsmatta med hjulspår i leran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad gräsmatta med djupa hjulspår i leran på en persons tomt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gräsmatta med djupa hjulspår och lerskador orsakade av ett fastnat fordon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Totte_S
Det där ser inte värre ut än att du kan fixa det själv med handverktyg. Stålkratta, skyffel och kanske en grep för att lufta grästorven lite om den är hårt komprimerad. Jämna till och så i gräsfrön, trampa till och vattna.
 
  • Gilla
Husses
  • Laddar…
Borde det inte gå att använda trafikförsäkringen när det är orsakat av bilen? Eller om man har tillägg för assistans?
 
  • Gilla
Husses
  • Laddar…
Annars som föregående, det är ju inga enorma skador
 
  • Gilla
Husses
  • Laddar…
Och låt det vara, om det accepteras, till det har torkat upp. Börjar man som det ser ut nu så får det göras om senare.
 
  • Gilla
Husses
  • Laddar…
Börja med att prata med grannen om att du har gjort detta och vill gör rätt för dig. Kanske så att grannen vill passa på att göra nått annat och då kan du bidra med lite stålar till detta.
Vilktigt att prata och ursäkta sig att det blev tokigt.
 
  • Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Börja med att prata med grannen om att du har gjort detta och vill gör rätt för dig. Kanske så att grannen vill passa på att göra nått annat och då kan du bidra med lite stålar till detta.
Vilktigt att prata och ursäkta sig att det blev tokigt.
Det har jag absolut gjort och vi har en dialog. Vill vara lite beredd på en eventuellkostnad om jag inte kan få det gjort..
 
Man börjar ju fundera lit vad du gjort så långt ut på annan persons tomt?
först när jag läste texten såg jag framför mig två djupa spår ca 5m från en väg/parkering.

Vist går det att åtgärda det där men låt de torka upp och va inte rädd för att dra upp lite lite bredare när det fixas att bara trampa igen det som är skadat lämnar lätt ojämnheter.
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Borde det inte gå att använda trafikförsäkringen när det är orsakat av bilen? Eller om man har tillägg för assistans?
Det gick på trafikförsäkring, tack för upplysningen tänkte inte på det
 
  • Gilla
plåtrickard och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.