Hej! Jag håller på och renoverar ett hus som i första hand har klinkergolv. Det blir mycket smuts och byggdamm och jag skulle vilja förenkla städarbetet med en bra maskin. Kanske har ni tips?
Tittade först på Kärcher fc3 som i första hand är en typ av elektrisk mopp. Kollade sedan Kärcher se 4001 som är både byggdammsugare och matt-tvätt. Problemet är att jag inte behöver rengöra mattor, utan klinkergolv och jag är osäker på hur bra den funkar till det. Med tanke på byggdammet så behöver det också vara en robust maskin som inte kloggar igen snabbt och blir obrukbar. Nån som har tips på en bra maskin som kan passa utan att kosta skjortan?
 
Om du inte vill moppa är väl alternativet att köpa någon typ av begagnad kommersiell städmaskin som ofta brukar dyka upp på blocket (kommer, tyvärr, upp i mina stående sökningar på ”städ”).
Ett annat, torrt, alternativ kan vara att skaffa en robotdammsugare. Får den köra runt med sin mekaniska borste, efter att du grovdammsugit upp det mesta innan, så blir det nog rimligt rent.
 
  • Gilla
Stalvik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.