När jag nyligen flyttade in i bostadsrätt upptäckte jag att plåtgallret var borta i kök och sovrum. Jag tog då upp det med förra ägaren, som sade, att det blev så när bostadsrättsföreningen jobbade med fasaden.
Visst är det väl föreningen som ska stå för det eftersom det tillhör väl det yttre och då fasaden.
Som det nu är kan jag inte vädra om det regnar eftersom gallret är borta och det går rakt ut.
 
Det låter onekligen som föreningens ansvarsområde.
 
Claes Sörmland
Kolla i föreningens stadgar.

Den typiska formuleringen är att föreningen står för tilluftsventiler med undantag för rengöring och målning på insidan, det står bostadsrättsinnevaren för.
 
Dessa sitter ju utvändigt. Alla utom jag har sådana.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det låter onekligen som föreningens ansvarsområde.
Det borde vara så. Huset är sedan 1970 och de här gallren eller vad de nu kallas för är av plåt eller aluminium är tydligen svåra att få fram i efterhand eftersom de kommer i samband med fönstren enligt vicevärden i föreningen.
 
Claes Sörmland
Två stålventilgaller för vädringsluckor med specifikationer för storlek och ytbehandling.

Kontaktinformation till företag med telefonnummer och hemsidesadress för TENHULT och KNISLINGE.

Googla ventilgaller vädringslucka så dyker träffarna upp. Vidarebefordra till föreningens förvaltare så underlättas deras åtgärd. I värsta fall får de beställa ventilgallret med specialmått.
 
  • Gilla
Vaskatrollet och 1 till
  • Laddar…
Tack, snälla för infon.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.