Jag sparade denna bild på pinterest för något år sedan inför planerandet av kommande badrumsbygge och nu är det dags att börja planera alla inköp! Just detta golvklinker/plattor vet jag att jag har sett på någon webbsida då när jag sparade ner bilden, men jag kan inte komma på var någonstans! Jag har googlat ihjäl mig, bildgooglat osv men hittar inte rätt. Någon här inne som kanske känner igen och har tips på var jag kan leta? Just den här bilden är från en bostadsannons kan tilläggas.
 
  • Elegant badrum med vit kakel, rosa geometriskt klinkergolv, fristående badkar och trädetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen aning om vad de heter men är det hexagonala plattor som är skurna för att bilda trekanter?
 
T toolman77 skrev:
Ingen aning om vad de heter men är det hexagonala plattor som är skurna för att bilda trekanter?
Vet inte hur det är gjort. Snyggt tycker jag i alla fall att det är!
 
Ser ut som de har kapat 20x20 klinker på diagonalen.
 
  • Gilla
Helena_Gavle
  • Laddar…
S Srixon skrev:
Ser ut som de har kapat 20x20 klinker på diagonalen.
Då borde väl åtminstone ett hörn vara vinkelrätt. Eller så var det en väldigt speciell 20*20-platta de kapade.
 
Kan inte tänka mig att någon stått och specialsågat kakel för ett helt golv, skulle väl också potentiellt göra väldigt många vassa kanter. Skulle dessutom kräva två snitt per platta och generera enormt spill. Nä antingen trekantigt kakel eller mer troligt hexagoner skulle jag tro.

Marrakech design har hexagon kakel med mönster, hittar inte något som den där men det påminner lite om det tycker jag.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
H
M Meijan skrev:
Jag sparade denna bild på pinterest för något år sedan inför planerandet av kommande badrumsbygge och nu är det dags att börja planera alla inköp! Just detta golvklinker/plattor vet jag att jag har sett på någon webbsida då när jag sparade ner bilden, men jag kan inte komma på var någonstans! Jag har googlat ihjäl mig, bildgooglat osv men hittar inte rätt. Någon här inne som kanske känner igen och har tips på var jag kan leta? Just den här bilden är från en bostadsannons kan tilläggas.
Ser inte så svenskt ut. Försök med Polen, Belgien, Italien. Det fanns en butikskedja i Polen som hette Wema men jag tror inte den finns kvar.
 
H
M Meijan skrev:
Jag sparade denna bild på pinterest för något år sedan inför planerandet av kommande badrumsbygge och nu är det dags att börja planera alla inköp! Just detta golvklinker/plattor vet jag att jag har sett på någon webbsida då när jag sparade ner bilden, men jag kan inte komma på var någonstans! Jag har googlat ihjäl mig, bildgooglat osv men hittar inte rätt. Någon här inne som kanske känner igen och har tips på var jag kan leta? Just den här bilden är från en bostadsannons kan tilläggas.
Googla trekantig/triangel klinker. Hittade t.ex. Detta.
https://www.byggfabriken.com/sok/?s=Triangle
https://www.byggfabriken.com/kakel-.../info/product/320-726-f-triangle-50-mm-green/
 
H HEM2121 skrev:
Googla trekantig/triangel klinker. Hittade t.ex. Detta.
[länk]
[länk]
Tack för tipset om Byggfabriken! De tycks ju ha en platta just i terracottafärg som jag vill ha. Jag ska titta in i deras butik nästa gång jag är inne instan och visa dem min bild så får de säga om det går att åstadkomma detta resultat med deras plattor :)
 
H
M Meijan skrev:
Tack för tipset om Byggfabriken! De tycks ju ha en platta just i terracottafärg som jag vill ha. Jag ska titta in i deras butik nästa gång jag är inne instan och visa dem min bild så får de säga om det går att åstadkomma detta resultat med deras plattor :)
(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.