M maria01 skrev:
[länk]

oj vilket härligt hus
Ja superfint, vilket dock inte kan sägas om skinnmöblerna i det(!).
 
Haha, konferensanläggning deluxe 70-tal möjligen....
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
M maria01 skrev:
[länk]

en funkis herrgård man undrar ju vad mäklaren har rökt för nåt när han skrev beskrivningen
Beskrivningen var inte särskilt pårökt, tycker jag, men golven, såg ni golven?? De är så bonade att det går att spegla sig i dem, t o m våtrumsmattan på toaletten är bonad så det blänker! Next level homestyling:
Toalett med blankt, brunaktigt golv och vita, mönstrade väggar som reflekterar ljus, vita sanitetsinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
K Kallens skrev:
Ja superfint, vilket dock inte kan sägas om skinnmöblerna i det(!).
Fascinerande - de där bedrövliga möblerna i vardagsrum/kök/matsal kan ju omöjligen ägas av samma person som valt tapeter och snickerifärger etc.
 
M maria01 skrev:
[länk]

en funkis herrgård man undrar ju vad mäklaren har rökt för nåt när han skrev beskrivningen
Skönt att kunna sätta sig vid skrivbordet i pannrummet (?) när man vill fylla i månadens gireringsordrar.

Pannrum med en varmvattenberedare, kopparledningar och ett skrivbord med stol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
K Kallens skrev:
Ja superfint, vilket dock inte kan sägas om skinnmöblerna i det(!).
kan hålla med till viss del men otroligt sköna att sitta 80 o 90 talet gjorde man väldigt sköna soffor
 
Maria T
M maria01 skrev:
[länk]

oj vilket härligt hus
Spontant undrar jag, vad är så himla fel med orten Lessebo att utgångsbudet på en herrgårdsliknande 14-rums-bostad med rejäl stor tomt börjar på 2,5 Mkr? Visserligen i behov av uppfräschning invändigt men inget, som jag tolkar, akut att åtgärda.
 
Maria T Maria T skrev:
Spontant undrar jag, vad är så himla fel med orten Lessebo att utgångsbudet på en herrgårdsliknande 14-rums-bostad med rejäl stor tomt börjar på 2,5 Mkr? Visserligen i behov av uppfräschning invändigt men inget, som jag tolkar, akut att åtgärda.
Inget, köp den om du har pengarna över och är beredd på driftskostnaderna. På små orterna i Småland lär man inte få tillbaka pengarna om man vill eller behöver sälja.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Med lite större källare så... Ingen plats för bion :thinking:
 
Maria T
F fribygg skrev:
Inget, köp den om du har pengarna över och är beredd på driftskostnaderna. På små orterna i Småland lär man inte få tillbaka pengarna om man vill eller behöver sälja.
Är väl som orter i Hälsingland, Värmland, Medelpad och Ångermanland som ligger långt från kusten (sjö), går ju att få hur billigt som helst. Lite annat gäller för Dalarna, Härjedalen och Jämtland som "lever bättre" tack vare turism... Helt klart väldigt mycket hus, och tomt, för pengarna.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Är väl som orter i Hälsingland, Värmland, Medelpad och Ångermanland som ligger långt från kusten (sjö), går ju att få hur billigt som helst. Lite annat gäller för Dalarna, Härjedalen och Jämtland som "lever bättre" tack vare turism... Helt klart väldigt mycket hus, och tomt, för pengarna.
I smålands östra delar tänker att allt väst om E22 an är svårt att få tillbaka pengarna på, men det har inte avhållit mig från köp
 
Maria T Maria T skrev:
Spontant undrar jag, vad är så himla fel med orten Lessebo att utgångsbudet på en herrgårdsliknande 14-rums-bostad med rejäl stor tomt börjar på 2,5 Mkr? Visserligen i behov av uppfräschning invändigt men inget, som jag tolkar, akut att åtgärda.
Fel och fel...de här småkommunerna (sett till befolkningen) som ligger en bit ifrån större städer och domineras av industri, har relativt sett låga fastighetspriser. Det är inte så illa att den som säljer ett hus efter några år behöver gå med förlust, men det är inte den explosionsartade prisutvecklingen uppåt som det är i storstäderna. Vinsten blir inte så stor.
Är befolkningstalen stabila eller sjunkande i en kommun finns inte den prisdrivande efterfrågan på bostäder som det gör i storstäderna. 'Alla' vill bo i Stockholm, 'en och annan' vill bo i Lessebo. Den som vill bo i Lessebo är väl dessutom undersköterska eller lastbilschaufför och inte IT-säkerhetskonsult.
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Fel och fel...de här småkommunerna (sett till befolkningen) som ligger en bit ifrån större städer och domineras av industri, har relativt sett låga fastighetspriser. Det är inte så illa att den som säljer ett hus efter några år behöver gå med förlust, men det är inte den explosionsartade prisutvecklingen uppåt som det är i storstäderna. Vinsten blir inte så stor.
Är befolkningstalen stabila eller sjunkande i en kommun finns inte den prisdrivande efterfrågan på bostäder som det gör i storstäderna. 'Alla' vill bo i Stockholm, 'en och annan' vill bo i Lessebo. Den som vill bo i Lessebo är väl dessutom undersköterska eller lastbilschaufför och inte IT-säkerhetskonsult.
Den som vill bo i Lessebo är väl "Fryslort"
Som uska eller chaufför skaffar man väl inte den ytan?
 
  • Ledsen
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.