Bilden raderad
 
Några snabba.

Gärna dela upp det i lite olika färger, men det är ju inget som har med funktion att göra.

Ska det vara en trappbrytare?
Vars är kopplings dosan för belysningen?
Sen gärna raka sträck från kopplingsdosa / brytare direkt till armatur. Ingen "T" koppling mitt på rummet.
Tvättmaskin och handdukstork, visst ska det vara anslutningskabel och två-polig brytning för handduks torken. Ingen "T" koppling där heller.
Sedan kan det ju gärna få vara med markering för antal ledare och area.

Men det är ju bara vad jag tycker.
 
Ska du bara ha en signallampa som belysning i taket?
 
Sawsaw skrev:
Ska du bara ha en signallampa som belysning i taket?

Ha ha, bra fråga!!!!
 
Mikael_L
Nu är det kanske inte såna här fel du är ute efter!?

Men jag tycker det verkar bakvänt att ha strömbrytaren på gångjärnssidan av dörren.
 
Sawsaw skrev:
Ska du bara ha en signallampa som belysning i taket?
Symbolen är Allmän Lampa enligt programet "Easy EL"
 
Kanske det men jag har aldrig sett den symbolen i dylika sammanhang. Bara ett "X" ska det vara:
 
Mikael_L skrev:
Nu är det kanske inte såna här fel du är ute efter!?

Men jag tycker det verkar bakvänt att ha strömbrytaren på gångjärnssidan av dörren.
Tycker jag med, men det är väl en gamal standard
 
Standard? Man sätter väl strömbrytarna på den sida om dörren man vill, det är ju inget snack om den saken.

Varför tog du bort bilden?
 
jon_h skrev:
Standard? Man sätter väl strömbrytarna på den sida om dörren man vill, det är ju inget snack om den saken.

Varför tog du bort bilden?
Käre Jon_H

Huset är byggt på 40 talet själv är jag född på 70 talet alltså satt brytaren där när jag satt i sandlådan, vet ej varför den sitter där men den gör de i allafall.
 
Jaså. Fick intrycket att det gällde en nyinstallation som skulle utföras, inte en ritning över en befintlig installation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.