Hej,
Jag har tvättstuga under mig och blir irriterad när alla drar tvättvagnen av stål mot klinkergolvet. Låter rätt mycket. Hur kan jag isolera tvättkorgen? Själva kontaktytan är på bara några få kvadratcentimetrar. Om jag skulle sätta dit ett rejält stycke gummi så skulle det inte längre gå att dra vagnen mot golvet som alla älskar att göra, så det skulle väl inte vara populärt. Vanliga möbeltassar skulle troligen inte räcka en dag, även om jag inte provat. Testade med silvertejp men det är bara att glömma. Jag skulle i och för sig kunna linda in benen med en hel rulle silvertejp men det kanske inte är en bra idé.
Tack på förhand!
Slitet hjul på en vit stålvagn mot klinkergolv, potentiell orsak till buller i tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en sliten tvättvagnshjul och klinkergolv i tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Skaffa en tvättvagn med fyra hjul.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Skaffa en tvättvagn med fyra hjul.
Jag äger inte tvättvagnen, kanske jag skulle sagt.
 
Fast fyra hjul är nog vägen fram ... det kanske går att modda vagnen på nåt sätt så att du kan få dit två hjul till?
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Fast fyra hjul är nog vägen fram ... det kanske går att modda vagnen på nåt sätt så att du kan få dit två hjul till?
Kanske, men då skulle inte vagnen längre stå vågrät om jag skulle sätta dit 2 framhjul. Men en centimeters nivåskillnad kanske inte gör så mycket. Hade nog aldrig kommit på denna lösning själv :)
Jag tror att slitaget är rejält, själva metallen har nötts ned...
 
Rickard.
Börja med att påpeka problemet för din hyresvärd eller förening, är dom något så när rimliga så erbjuder dom sig att köpa en ny vagn för en eller två tusen med 4 hjul, en ny tvättkorg är ju ingen grej.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Börja med att påpeka problemet för din hyresvärd eller förening, är dom något så när rimliga så erbjuder dom sig att köpa en ny vagn för en eller två tusen med 4 hjul, en ny tvättkorg är ju ingen grej.
Två nya vagnar...Ja, det är kanske egentligen här man borde börja enligt "skolboken".
Men då kommer de veta vem som fifflat med deras vagnar sen om de inte vill köpa in :)
 
  • Haha
breakman
  • Laddar…
KristinaRT
Tennisbollar? De har man ofta på stolsben i klassrum….
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Tennisbollar? De har man ofta på stolsben i klassrum….
Tror inte det. Det är en mängd olika människor i tvättstugan och slitaget är ganska stort. Alla är bara där för att göra sitt och gå därifrån, åker tennisbollen av är den borta för gott, typ.
 
KristinaRT
Gör en skåra i bollen, tryck ner röret och säkra med buntband. Då borde tennisbollen inte åka av så lätt…
 
B breakman skrev:
Finns glidpuckar som är avsedda att ersätta hjul.
Ex [länk] till kontorsstol byt ut dina hjul mot stolsfötter

Bör gå att göra nån mod för att nått liknande ska passa.
Ja, det kanske skulle kunna vara något! Är lättare att manuvrera än två snurrhjul som kanske blir tröga med tiden. Kanske det bästa förslaget med tanke på att vagnen blir så lite modifierad som möjligt, plast borde låta mindre mot golvet.
 
K Konto1 skrev:
Två nya vagnar...Ja, det är kanske egentligen här man borde börja enligt "skolboken".
Men då kommer de veta vem som fifflat med deras vagnar sen om de inte vill köpa in :)
Se till att vagnen bara " försvinner" en natt så måste de fixa en ny - förhoppningsvis med 4 hjul :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.