anders07 skrev:
Jag försökte med att tejpa upp papper på insidan... Det verkar inte ha någon effekt. :(
Jobbat hemma idag och det har smällt 6-7 gånger, dock inget dödsfall lyckligtvis.
Det är det som är lite tråkigt, att om speglingen är problemet så måste skydden sitta på utsidan. Och det kan tyvärr se lite tråkigt ut. Jag tycker nätet är en bra idé.
 
Det går väl att flytta fågelbordet ?
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi har en hel lång fönstervägg och det händer kanske 1-3 ggr per år att någon fågel flyger in i rutab. Fågelmatningen sker dock i ett hasselsnår på andra sidan huset.
 
Ruvaren Ruvaren skrev:
Sluta mata tills du löst problemet med att de flyger in i fönsterna! Du drar till dig dödsolyckor. Enkla googlingar ger massor med tips på vad man kan göra för att hindra att det flyger in fåglar i fönsterna, se t.ex här:

[länk]
[länk]
Wow! Du skapade ett konto för att berätta det... :)

Nu var ju det här 2016 men efter att vi lade upp gardiner (genomskinliga linne) minskade det avsevärt och året efter byggde jag en stor inhägnad kattgård på baksidan av huset och efter det har det har vi inte haft en enda fågelkrash!

Oavsett så ser jag nyttan med att mata fåglarna som större så jag fortsätter med det trots risken att någon flyger in i huset...
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.