* anklagelse borttagen *

Jag har tagit bort min attack mot Stockholms Entreprenad, efter att ha fått lite friska inputs från forumet...

/Z.
 
Tydligen missuppfattar jag läget för i mina öron låter det som att de ger er en chans att ha kvar alla era olovliga byggen mot att de inte måste ta bort trädet officiellt. Därmed slipper de ta med byggena i rapporten och då begå tjänstefel om de inte går vidare med gränser hit och dit?

Eller?
 
Det är ju helt riktigt. Det blir ju kontentan av det hela.
Det jag reagerar på är ju att dom började mäta på grannens tomt också. Han påpekade att muren på den tomten kunde vara utanför gränserna några decimeter, även fast mätmetoden hade en felmarginal på en meter. Han hade ju inte behövt att ta upp det överhuvudtaget i så fall.

Men visst kan man tycka att det var en tjänst han gjorde, men jag upplevde det mer som ett hot när han började blanda in grannarna.

Jag kanske misstolkade det hela.
 
Jag tror du misstolkade, för han ville nog mest visa att det inte går att rätta sig efter grannarna heller om man skall ha millimeterrättvisa. Jag tycker det låter som en rätt så förstående person som var där med viss vana att lösa problemen kreativt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.