Trodde först det var nåt skojarmail , men tydligen sänker mitt elbolag den rörliga avgiften på elnätet från 17,87 öre/kwh till 10 öre från första februari. Inte ofta man får nåt från elbolaget som ger i mitt fall drygt 1000kr per år i lägre kostnad.
 
  • Gilla
  • Wow
yonna och 5 till
  • Laddar…
Vilket elbolag och vilket elområde?
 
Jämtkraft , SE2
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
A
V Ville_Vessla skrev:
Trodde först det var nåt skojarmail , men tydligen sänker mitt elbolag den rörliga avgiften på elnätet från 17,87 öre/kwh till 10 öre från första februari. Inte ofta man får nåt från elbolaget som ger i mitt fall drygt 1000kr per år i lägre kostnad.
regeringen har gått ut med detta förut.
mellan 2022 och 2023 skall hela nätet ha fått en viss sänkning i avgift..

Nätavgifter | Energimarknadsbyrån
https://www.energimarknadsbyran.se/el/dina-avtal-och-kostnader/elkostnader/natavgifter/
 
  • Gilla
Sittställning och 2 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Trodde först det var nåt skojarmail , men tydligen sänker mitt elbolag den rörliga avgiften på elnätet från 17,87 öre/kwh till 10 öre från första februari. Inte ofta man får nåt från elbolaget som ger i mitt fall drygt 1000kr per år i lägre kostnad.
Samma för mig :)
 
V Ville_Vessla skrev:
Trodde först det var nåt skojarmail , men tydligen sänker mitt elbolag den rörliga avgiften på elnätet från 17,87 öre/kwh till 10 öre från första februari. Inte ofta man får nåt från elbolaget som ger i mitt fall drygt 1000kr per år i lägre kostnad.
Exakt samma för mig å

Plötsligt händer det, läge att köpa en triss?
 
  • Haha
claym
  • Laddar…
MrJay
E.ON. lär sänka sist ..
 
  • Gilla
  • Haha
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Trodde först det var nåt skojarmail , men tydligen sänker mitt elbolag den rörliga avgiften på elnätet från 17,87 öre/kwh till 10 öre från första februari. Inte ofta man får nåt från elbolaget som ger i mitt fall drygt 1000kr per år i lägre kostnad.
Rörliga avgiften? Menar du överföringsavgiften?
 
  • Gilla
Ring
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
E.ON. lär sänka sist ..
Eon sänkte vår fasta avgift för något år sedan från 660 (typ) till 530 (typ) men nu för nån månad sedan höjde de igen till 560 (typ).

Sänkningarna görs ju för att de blir tvingade till det, det är ju knappast någon good will från företagens sida.
 
dof dof skrev:
Rörliga avgiften? Menar du överföringsavgiften?
Korrekt, det är väl kanske mer rätt benämning än den jag använde. Samtidigt höjde dom den fasta avgiften från 6215 kr/år till 6230 men en höjniing på en dryg krona i månaden kan jag nog överleva.
 
V Ville_Vessla skrev:
Korrekt, det är väl kanske mer rätt benämning än den jag använde. Samtidigt höjde dom den fasta avgiften från 6215 kr/år till 6230 men en höjniing på en dryg krona i månaden kan jag nog överleva.
Grattis. Jag betalar 82.95öre/kWh i överföringsavgift.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.