Ska sänka taket i badrummet och hade tänkt lägga oss runt 2.20-2.25. Sen läste jag att man inte ska sänka taket under 2.30 för då "uppfyller rummet inte gängse krav". Gäller detta i alla rum eller är badrummet undantaget? Känns som att takhöjden inte behövs lika mycket i ett badrum som i andra rum.
 
Men vad är det praktiska med att sänka det då? När jag har byggt badrum så har jag iofs sänkt taken men då för att ha infällda spotar i taket. Jag sänkte ner dem med 2"x2" så det märktes knappt. Värme/ånga stiger ju uppåt och ju lägre tak du har desto mer ånga får du i rummet. Naturligtvis har du ju fläkt men det är ingen garanti för att du får ut all ånga så fort som du vill.
Sen kanske du inte duschar lika varmt som min sambo men ändå :D

/Anders
 
Ska ha spotar i taket och även avloppsluftningen går i taket. Så måste sänka taket minimum 10-15 cm. Ser inget större behov av att ha speciellt högt i tak i badrummet. Kostar bara mer i material vilket är en annan anledning. Hade tänkt sänka taket till en nivå så att det passar med kakelplattorna vi ska ha också. Snyggare med hela plattor både nertill och upptill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.