Visst, det är ingen hemlighet :D

Nerifrån och uppåt då....

18mm pärlspont - rockwool vindtät - 195mm ekofiber mellan 195mm reglar - 22x95 mm glesat råspont - Wirsbo golvvärmeplåtar och slang - 13 mm golvgips - 3 mm foam - pergo original laminat.
 
Jag kan inte hålla mig...

Karl XII, kan du lista väggar och bottenvåningsgolv på samma sätt?
(jag tror att du gjort detta förut, men jag hittar det inte, sorry. febrigare än vanligt idag)

// copycat ;D
 
Så gärna.
Bottenvåning:
22mm blindbotten i råspont - 250mm ekofiber mellan 250mm reglar - 22x95 mm glesat råspont - Wirsbo golvvärmeplåtar och slang - 13 mm golvgips - 3 mm foam - pergo original laminat där det inte är klinkers.

Mellanbjälklaget har du ovanför...

Tak: Pärlspont 16mm - 22mm glespanel - Rockwool Vindtät - 195mm+195mm takstol - 22 mm råspont - takpapp - läkt, strö och pannor

Innerväggar: 13mm gips - 11mm OSB - 45x70 regel skrynklat tidningspapper som ljudupptagning - 11 mm OSB - 13 mm gips.

En av innerväggarna - den mellan badrum och sovrum på övervåningen - är service/våtvägg. Den är byggd på en 145mm regel och sväljer avloppsluftningen på 110mm och spiroröret till ventfläkten på taket med diameter 125mm.

Yttervägg: 13mm gips - 22 mm glespanel - Rockwool Vindtät - 145mm regel med 145mm ekofiber - timmer

Vad ska ni bygga, och var?
 
Tack, det gick fort!

Vad som skall byggas är fortfarande under utredning... Återkommer när det dras igång.

Platsen är däremot klar, norra stockholm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.