Hej.
Jag har ett element som är varmt och jag vill stänga av det. Hur jag än vrider så är det varmt .
Kan ni guida mig hur jag ska gå till väga ?
Mvh Maria
 
  • Termostatventil på ett varmt element med inställningsratten i fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske dum fråga men har du väntat en stund efter du vridit åt ett håll? Det tar ju ett tag innan elementen kyls ner
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
F farallan skrev:
Hej.
Jag har ett element som är varmt och jag vill stänga av det. Hur jag än vrider så är det varmt .
Kan ni guida mig hur jag ska gå till väga ?
Mvh Maria
Vrid den till noll, sen tar det ju ett tag innan allt varmvatten i det blir kallt. Blir det aldrig kallt så är nog termostaten eller termostatventilen trasig.
 
Jag har testat det. Åt båda hållen. Inget händer det är fortfarande varmt upptill pch kallt nedtill. Det värsta är att det sitter i sovrummet där jag vill ha svalt.
 
Vet du om det är 1-rörs eller 2-rörs-systen du har. Ett foto på hur det ser ut nertill där rören sitter på elementet är bra.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Om termostaten är trasig är det inte säkert att den rör sig fram och tillbaka när du vrider på den. Prova att byta termostat med en annan radiator där du vet att det fungerar och se om det funkar då, passa på och sätt den åt rätt håll också så du ser vilket värde du har ställt in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.