timmelstad timmelstad skrev:
Är överenskommelsen hemlig?
Troligen är den hemlig eftersom den är olaglig. Man får inte sälja vidare el i andra hand.
 
hsd
Bra att det löste sig
PutteSjutti8 PutteStrömberg skrev:
Uppdatering:

Jag och byggmästaren har kommit överens.

Det är såklart otroligt tråkigt när det blir friktion mellan beställare och entreprenad.
Vi fick till en lösning som jag är nöjd med och nu kan man fokusera på det roliga med att bygga hus igen :D

Än en gång vill jag tacka för ert engagemang!

Med vänlig hälsning,
Putte
Bra att det löste sig (y)
 
Vilken Tråkigt trådskåpare som inte kan återkoppla lösningen. Sånna personer borde inte söka sig till ett forum.

Lame !
 
K Knight skrev:
Vilken Tråkigt trådskåpare som inte kan återkoppla lösningen. Sånna personer borde inte söka sig till ett forum.

Lame !
Vilken tråkig människa du måste vara som måste veta lösningen som TS kanske inte vill ge ut. Sånna människor borde inte få ha tillgång till internet...
 
B Brainsplitter skrev:
Vilken tråkig människa du måste vara som måste veta lösningen som TS kanske inte vill ge ut. Sånna människor borde inte få ha tillgång till internet...
:crysmile:
 
hsd
Sluta trolla
TS har ju återkopplat att det är överenskommet och löst till bådad belåtenhet.
 
  • Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
Anledningen jag valde att kommentera är för att det är ett forum. Tänk dig nästa person som hittar denna tråd om 2-3 år för hen råkar ur för precis samma sak och sen när hen har läst hela tråden så finns det ingen lösning.

Det är som att jag ber om hjälp med en specifik programmeringskod , script via ett forum. Jag får hjälp av forumet att lösa problemet men istället för att dela med mig om lösningen så skriver jag.

Fuck you all. Jag löste det själv

Det är lame !
 
  • Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
hsd
Du tycks ha svårt med att hålla Dig till svenska i ett svenskt forum
Har Du inte läst tråden och förstått innehållet
 
K Knight skrev:
Anledningen jag valde att kommentera är för att det är ett forum. Tänk dig nästa person som hittar denna tråd om 2-3 år för hen råkar ur för precis samma sak och sen när hen har läst hela tråden så finns det ingen lösning.

Det är som att jag ber om hjälp med en specifik programmeringskod , script via ett forum. Jag får hjälp av forumet att lösa problemet men istället för att dela med mig om lösningen så skriver jag.

Fuck you all. Jag löste det själv

Det är lame !
Är också nyfiken, men de löste det ju genom att komma överens. Fanns ett antal juridiska vägar som också diskuterades.

Sen om det va en summa pengar, en gräsmatta eller tapet i bladguld spelar väl ingen roll egentligen?
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
PutteSjutti8 PutteStrömberg skrev:
Uppdatering:

Jag och byggmästaren har kommit överens.

Det är såklart otroligt tråkigt när det blir friktion mellan beställare och entreprenad.
Vi fick till en lösning som jag är nöjd med och nu kan man fokusera på det roliga med att bygga hus igen :D

Än en gång vill jag tacka för ert engagemang!

Med vänlig hälsning,
Putte
hsd hsd skrev:
Du tycks ha svårt med att hålla Dig till svenska i ett svenskt forum
Har Du inte läst tråden och förstått innehållet
Skönt när det löser sig. Har själv tvistat men gällande markarbete.

Hur såg lösningen ut för dig?

//Pierre
 
H
P pmd skrev:
Det finns för många konflikträdda personer i detta forum.
Nja, ibland kan det vara smart att lösa saker utan konflikt. Det behöver inte betyda att man är konflikträdd utan att man värderar och väljer sina strider.
TS ska ju troligen bo där i många år, kanske se sina barn växa upp tillsammans med grannens vara med i en vägförening mm.

Osämja med byggaren går ju över så småningom, skär det sig med grannen kan det bli ett tråkigt liv om andra grannar tar grannens parti.
 
H
K Knight skrev:
Anledningen jag valde att kommentera är för att det är ett forum. Tänk dig nästa person som hittar denna tråd om 2-3 år för hen råkar ur för precis samma sak och sen när hen har läst hela tråden så finns det ingen lösning.

Det är som att jag ber om hjälp med en specifik programmeringskod , script via ett forum. Jag får hjälp av forumet att lösa problemet men istället för att dela med mig om lösningen så skriver jag.

Fuck you all. Jag löste det själv

Det är lame !
En möjlighet är ju att denna "nästa person" tar kontakt med TS i ett Privat Meddelande och frågar.
 
P
H Håkan V skrev:
Nja, ibland kan det vara smart att lösa saker utan konflikt. Det behöver inte betyda att man är konflikträdd utan att man värderar och väljer sina strider.
TS ska ju troligen bo där i många år, kanske se sina barn växa upp tillsammans med grannens vara med i en vägförening mm.

Osämja med byggaren går ju över så småningom, skär det sig med grannen kan det bli ett tråkigt liv om andra grannar tar grannens parti.
Visst. Om man tycker om att bli trampad på så undviker man konflikter. En del personer begriper inte när man ber snällt.
 
P pmd skrev:
Visst. Om man tycker om att bli trampad på så undviker man konflikter. En del personer begriper inte när man ber snällt.
En lösning utan konflikt behöver inte betyda att man blir trampad på, eller att man ger med sig. Det kan också betyda att man är öppen för alternativa lösningsförslag än det man själv hade föredragit eller kommit på (kanske ersättning på annat sätt än kontant - genom att man får en tjänst utan att behöva betala för den). Och även om man ger med sig så måste man ju inte göra det fullt ut. Det kan också innebära att kompromissa (gå med på ett lite lägre ersättningsbelopp exempelvis) för att man helt enkelt värderar sin tid eller sina relationer till andra högre än de ytterligare fåtal tusenlappar som man hade kunnat få.
 
  • Gilla
Håkan V
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.