Hej,
hur är det hos er, ingår det förutom klinkers även kakel i er tvättstugor eller är det en onödig lyx?
 
Det ingick bara klinkers och målad väv på väggarna för oss, LB-hus Pärlugglan men det räcker för då är det så mycket enklare att sätta upp saker på väggarna :)
 
Det är väl olika från husleverantör till husleverantör. Vi har tvåfärgat klinker och helkaklat med bård i vår tvättstuga. Fint - ja. Nödvändigt - kanske inte. Vi tycker i alla fall att det är praktiskt så vi valde att ha det.
 
Hej

Vi byggde Lapplihus där bestämer man själv vad man ska ha inte husleverantören!

Vi har helkaklad tvättstuga med en bård enkelt vitt kakel för 50 kr kvm blev billigare än väva måla .
 
Vi bygger Myresjöhus och där ingår bara klinker, men det är tillräckligt lyxigt för mig, har inget behov av att ha kakel i tvätten. Däremot skulle jag hemskt gärna vilja ha intrett tvätten med köksskåp (och då hade det i och för sig känts mer naturligt med kakel).
 
Hos oss ingår bara klinkers och jag har nöjt mig med det, det är så himla mycket annat som man väljer till och kostnaderna drar iväg, just tvättstugan tyckte jag var "lågprioriterad" men det beror ju så klart på hur mycket tillval man har i övrigt..... (vi bygger med sjödalshus)
 
Behöver ju inte bli så himla dyrt med kakel. Det räknas (tror jag) inte som våtrum, så det blir inget tätskickt osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.