Jag har en Pax Calima-fläkt och en Pax handdukstork med Momento II, d.v.s. smarta funktioner via Bluetooth.

Innan köp förstod jag det som att t.ex. kan torken ställas in att starta x minuter efter att fläkten gått på högsta hastighet och värma i y minuter (med tänket att då har någon duschat och blöt handduk hänger på torken).

Denna funktion kan jag dock ej finna i appen, enbart enkel schemaläggning (start- och stopptid) när torken skall vara på.

Någon som funnit/löst ovan funktion eller har jag förstått funktionaliteten fel?
 
Har sökt svar hos tillverkaren.
 
Löste det sig? Står själv i valet och kvalet att köpa en Pax Calima för att kunna koppla ihop med deras handdukstork Momento II. Gillar ej när det är krångligt...
 
B Bagarns28 skrev:
Löste det sig? Står själv i valet och kvalet att köpa en Pax Calima för att kunna koppla ihop med deras handdukstork Momento II. Gillar ej när det är krångligt...
Ja, nu är det utrett och funktionen är inbyggd och därmed alltid aktiv, m.a.o. inte synlig i app. Jag testade igår och torken gick på direkt när fläkten noterade förhöjd fuktnivå. Enligt tillverkaren är torken sedan påslagen i sex timmar, en tid som inte går att ändra själv. Däremot kan man justera effekten i appen, om man skulle tycka att full kräm i sex timmar är i överkant.
 
  • Gilla
Bagarns28
  • Laddar…
Tack för infon!(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.